Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | SBE 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1923 yılından 2000?li yıllara kadar Türkiye Cumhuriyeti?nde siyasi, kültürel, ekonomik, eğitim ve bilimsel gelişmelerin öğrenilmesi, Türkiye?nin dış politikalarının iyi anlaşılması, küçülen dünyadaki devletler arası ilişkilerin kavranması, ileriye dönük politikalar üretilmesi, 1919-2000li yıllar arası dönemde ekonomik, sosyal, kültürel gelişmelerin kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti?nde 1923-2000 yılları arasında siyasi ve toplumsal yaşam, ekonomi, eğitim ve bilim, dış politika, kültür, sağlık, spor vb. alanlarda meydana gelen gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyetin önemini ve karşılaşılan zorlukları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Türkiye?de 1923-1938 yılları arası siyasi,hukuk, eğitim ve öğretim alanda yapılan inkılâpları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | 1923-1938 yılları arası ekonomik gelişmeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Atatürk dönemi Türk dış politikasını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | II.Dünya Savaşı ve Türkiye?ye etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiye?de 1945-2000 yılları arası siyasi, hukuk ve ekonomi alanında gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | 1938'den günümüze Türk Dış Politikasını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cumhuriyetin ilanı ve tepkiler | |
2 | Lozan Antlaşması ve Önemi | |
3 | Atatürk İnkılapları ve İnkılaplara karşı tepkiler (Şeyh Said, İzmir Suikastı, Dersim isyanları vs.) | |
4 | 1923-1938 yılları arası ekonomik gelişmeleri | |
5 | Atatürk dönemi Türk dış politikası | |
6 | II.Dünya Savaşı | |
7 | II.Dünya Savaşı?nın Türkiye?ye etkileri | |
8 | Çok partili hayata geçiş | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Demokrat Parti dönemi politikaları,1960 darbesi ve darbe sonrasında yaşanan gelişmeler | |
11 | 1970 darbesi ve sonrasında yaşanan gelişmeler | |
12 | 1980 darbesi ve sonrasında yaşanan gelişmeler | |
13 | 1938?den günümüze Türk Dış Politikasının ana hatları | |
14 | TC tarihinin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Ankara, 1988. 2- Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, C. I, Ankara, ATAM, 2000. 3- Karpat, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1996. 4- Kili, Suna, Atatürk Devrimi, Bir Çağdaşlaşma Modeli, Ankara, İş Bankası, 1995. 5- Lewis, Bernard, Modern Türkiye?nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, TTK, 1989. 6- Soysal İsmail, Türkiye?nin Siyasal Andlaşmaları, C.I (1920-1945), Ankara, TTK, 1989. 7- Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye?de Siyasi Partiler 1859-1952, İstanbul, 1952. 8- Uçarol, Rıfat, Siyasi Tarih (1789-1994), İstanbul 1995 9- Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, C. II, Ankara, ATAM, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |