Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
G.K Seç.I:Avrupa Birliği ve Türkiye SBE 211 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans öğrencilerinin; Avrupa Birliği, dünya ekonomisi ve politikasındaki yeri, Türkiye-AB ilişkilerinin gelişimi konusunda bilgi ve becerilerini uygulamalı olarak geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yeri, Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler, Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimi, AB’nin Örgütsel Yapısı Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesi, AB’nin Ortak Politikaları, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasası, Türkiye-AB ilişkilerinin Gelişimi ve güvenlik boyutu
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yerini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler hakkında bilgi sahibi olur. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav ,
3 Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sözlü Sınav, Sınav , Ödev,
4 AB’nin Örgütsel Yapısı Avrupa Konseyini analiz eder. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesinin çalışma sistemini değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasasını kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yeri yok
2 Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler yok
3 Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimi yok
4 Maastricht Anlaşması Sonrası Gelişmeler yok
5 AB’nin Örgütsel Yapısı yok
6 Avrupa Konseyi ve AB Konseyi yok
7 Avrupa Parlamentosu yok
8 Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesi yok
9 ARA SINAV yok
10 AB’nin Ortak Politikaları yok
11 Dış ve Güvenlik Politikası yok
12 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasası yok
13 Türkiye-AB ilişkilerinin Gelişimi yok
14 Türkiye-AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu yok
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005
Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004
Haydar Çakmak, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Platin Yayınları, 2005
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 0
2. Kısa Sınav 15
2. Sözlü Sınav 0
3. Sözlü Sınav 0
4. Sözlü Sınav 0
5. Sözlü Sınav 0
6. Sözlü Sınav 0
7. Sözlü Sınav 0
8. Sözlü Sınav 0
9. Sözlü Sınav 0
10. Sözlü Sınav 0
11. Sözlü Sınav 0
12. Sözlü Sınav 0
13. Sözlü Sınav 0
14. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 4