Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. I: İlköğr. Mat. Öğretiminde Yeni Yaklaş. | IME 403 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur BILGIC |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını matematik öğretiminde kullanılabilecek yeni yaklaşımlardan haberdar etmek ve matematik öğretimine bakış açılarını genişletmektir. |
Dersin İçeriği | Matematik öğretimi ve öğrenme. Matematik öğretiminde öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin analiz edilmesi. Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımlar. Kavram haritaları, yaratıcı drama, çoklu zeka,yapılandırmacılık, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme ve eleştirel düşünme, etkin öğrenme, tam öğrenme, yaşam boyu öğrenme, internet temelli öğrenme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin ve öğreniminin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Matematik derslerinin öğrenimi sırasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yeni öğrenme yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Yeni öğrenme yaklaşımlarını uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri olası problem durumlarına yeni yaklaşımlar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik öğretimi ve öğrenme | |
2 | Matematik öğretiminde öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin analiz edilmesi | |
3 | Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımlar | |
4 | Kavram haritaları | |
5 | Yaratıcı drama | |
6 | Çoklu zeka | |
7 | Yapılandırmacılık | |
8 | İşbirliğine dayalı öğrenme | |
9 | Arasınav | |
10 | Beyin temelli öğrenme ve eleştirel düşünme | |
11 | Etkin öğrenme | |
12 | Tam öğrenme | |
13 | Yaşam boyu öğrenme | |
14 | İnternet temelli öğrenme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel,Ö.,(Editör) (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |