Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı ENF 202 4 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, Öğr.Gör. HAKAN YALÇINER, Öğr.Gör. SAMİ ADALI, Doç.Dr. LEVENT ÇALLI, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK,
Dersin Yardımcıları Yrd.Doç.Dr. Fatih Çallı, Yrd.Doç..Dr. Zekeriya Parlak, Öğr.Gör. Nevzat Taşbaşı, Öğr.Gör. Mustafa Yılmaz, Arş.Gör. Dr. İhsan Hakan Selvi, Arş.Gör.Dr. Halil İbrahim Cebeci
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisler hakkında temel bilgiler verilerek işletim sistemi (Windows 7) ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint, Access) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir.
Dersin İçeriği Bilgisayar Temel Kavramları, İnternet ve Servisleri, Windows 7, MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access kullanımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Windows İşletim sistemini kullanabilir ve ayarlarında değişiklik yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 İnternet hizmetini tanır, interneti kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 MS Powerpoint programında sunu dosyası oluşturabilir, slayt ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Slayt geçişi yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Belgeyi yazdırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
5 MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
6 MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
7 Temel veritabanı işlemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Kavramlar
2 İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi
3 Bilgi ve İletişim
4 Google Servisleri (Mail, Takvim, Doküman, Günlük)
5 MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo
6 MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama
7 MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler
8 MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge)
9 MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma
10 Yıliçi Sınavı
11 MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları
12 MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler
13 MS EXCEL - Grafikler, Sayfa Yapısı ve Çıktıların Hazırlanması
14 MS ACCESS - Veri Tabanı Yönetim Sistemlerine Giriş ve Tablo İşlemleri
Kaynaklar
Ders Notu http://www.enfo.sakarya.edu.tr, Sakarya Üniversitesi Ortak Bilgisayar Dersleri Koordinatörlük Ders Notları
Ders Kaynakları Microsoft Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 22
2. Kısa Sınav 23
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4