Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EBB 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
2 Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar Anlatım, Sınav ,
3 Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
4 Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 5) Öğrenme psikolojisini tanımlar. Anlatım, Sınav ,
6 6) Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
7 Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar Anlatım, Sınav ,
8 Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar Anlatım, Sınav ,
9 Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji Kavramının Temeli Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
2 Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
3 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
4 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
5 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
6 Kişiliğin Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
7 Ara sınav
8 Öğrenme Nedir? Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
9 Öğrenme Psikolojisi Kavramı Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
10 Öğrenme Teorileri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
11 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
12 Öğrenme Etkenleri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
13 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
14 Sosyal Öğrenme Teorileri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır
Kaynaklar
Ders Notu

Alim KAYA. Eğitim Psikolojisi

Ders Kaynakları

Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996
Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001
Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005
Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5