Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Kimya II FBE 104 2 5 + 2 6 8
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Kimyanın temel konularında bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Kimyasal denge, kimyasal kinetik, elektrokimya, çözünürlük ve asit-baz reaksiyonları konularının öğretilmesi ve bunlarla ilgili sayısal uygulamaların gerçekleştirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kimyasal reaksiyonların kinetiğini tanımlar ve yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav ,
2 Kimyasal dengenin temel ilkelerini anlatır, dengeye etki eden faktörleri yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav ,
3 Asit-baz tanımlarını açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav ,
4 Çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörleri yorumlar, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Elektrokimya, elektroliz olaylarını ve pillerin çalışma prensiplerini karşılaştırır. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi [1], [3], [4]
2 Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi [1], [3], [4]
3 Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler [1], [3], [4]
4 Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler [1], [3], [4]
5 Asitler ve Bazlar: Arrhenius kavramı, Brönsted-Lowry kavramı [1], [3]
6 Kuvvetli ve zayıf asit-bazlar , pH hesaplamaları [1], [5]
7 Tampon çözeltiler, asit-baz reaksiyonları ve hidroliz [1], [5]
8 Ara sınav
9 Çözünürlük [1], [4]
10 Kompleks iyon dengeleri, çözünürlük çarpımı sabiti [1], [2], [4]
11 Çökelme reaksiyonları [1], [2], [4]
12 Çökelme reaksiyonları [1], [2], [4]
13 Elektrokimya: Pil [1], [4]
14 Elektrokimya: Elektroliz [1], [4]
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Atabek Yiğit, Elif; “Genel Kimya II Ders Notları”, www.sakarya.edu.tr/~eatabek sitesinden indirilebilir.

Ders Kaynakları

[2] Sevinç, Vahdettin; Aydın, Ali Osman; Şengil, İ.Ayhan; “Temel Kimya”, Aşiyan Yayınları, Adapazarı, 2003.
[3] Chang, Raymond; Çev.Ed: Soydan, Bahattin; Aroğuz, Ayşe Zehra; “Fen ve Mühendislik Bölümleri için Kimya”,Beta Basım Yayım, İstanbul, 2000.
[4] Petrucci, H.,Ralph; Harwood, S.William; Çev.Ed: Uyar, Tahsin; “Genel Kimya: Prensipler ve Modern Uygulamalar”, Palme Yayıncılık, Ankara, 1994.
[5] Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel; “Temel Üniversite Kimyası”, Gazi Kitabevi, Ankara, 2002.
[6] Challoner, Jack; Çev: Gürsoy, Zeynep; “Kimya”, Tübitak Popüler Bilim Kitapları no:127, Ankara, 1996.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 18 18
Ödev 7 6 42
Toplam İş Yükü 198
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,92
Dersin AKTS Kredisi 8