Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Matematik II IME 108 2 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Genel Matematik I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özkan Ergene

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Türevin geometrik uygulamaları: Maximum-minimum problemleri, üstel belirsizlikler, grafik çizimleri, diferansiyel denklemler. Belirsiz İntegral: Belirsiz integral tanımı, değişkenlere ayrılabilir integral, kısmi integral, basit kesirlere ayırarak integral alma, trigonometrik fonksiyonların integrali, irrasyonel fonksiyonların integrali. Belirli İntegral: Belirli integralin özellikleri, alan ve hacim hesabı, yay uzunluğu, has olmayan integraller.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türevin uygulamalarını ifade eder ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 İntegral alma kurallarını uygular ve etkin bir şekilde verilen fonksiyonun integralini hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Belirsiz integral tanımını ve integral alma kurallarını ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
4 Fonksiyon kavramını, türlerini ifade eder ve ilgili uygulamalarını çözer. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Belirli integral tanımını ve özelliklerini ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Belirli integral yardımıyla alan-hacim hesabı ve yay uzunluğunu hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
7 Has olmayan integralleri bilir ve hesaplar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Maksimum-minimum problemleri
2 Türev yardımıyla limitte belirsiz hallerin hesabı
3 Grafik çizimleri
4 Grafik çizimleri
5 Belirsiz integral tanımı ve değişkenlere ayrılabilir integraller
6 Kısmi integrasyon yöntemi
7 Basit kesirlere ayırarak integral alma ve trigonometrik fonksiyonların integrali
8 İrrasyonel fonksiyonların integrali.
9 Arasınav
10 Belirli integralin özellikleri
11 Belirli integral yardımı ile alan hesabı
12 Belirli integral yardımı ile hacim hesabı
13 Yay uzunluğu ve has olmayan integraller.
14 Karmaşık sayılar ve özellikleri.
Kaynaklar
Ders Notu

Balcı,M., (2003). Genel Matematik, Balcı Yayınları.

Ders Kaynakları

Sağel,M.K.,Aktas,M., (2006). Genel Matematik 1, PegemA Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5