Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimari Tasarım V MIM 301 5 4 + 4 6 10
Ön Koşul Dersleri

MIM202 - Mimari Tasarım IV (MIM 202) dersinden başarılı olmak

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BEKİR HÜSEYİN TEKİN
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR, Öğr.Gör. BORA ALTINIŞIK, MEHMET NURALP PAKER, MUHSİN KAPUCİ, HALİDE BOZKURT, MUSTAFA KASIM BOYACI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu atölyede, mimarlık eğitiminin 5. yarıyılına gelmiş çok-programlı yapı üretimi sürecini gerçekleştirme yetisine sahip öğrencinin, mevcut yapılı-çevre, kent ve doğal çevre ile ilgili eleştirel ve kavramsal okumalar ve yaklaşımlar geliştirerek yeni müdahaleler tasarlayabilme yetisini geliştirmeyi amaçlar. 

Dersin İçeriği

Bir dönem süren proje dersi, varolan kent dokusunun ve bu dokunun oluşmasında etkin olan programatik ilişkiler, yapısal birliktelikler, sosyo-kültürel ve ekonomik ağların okunması, kavranması, çözümlenmesi aracılığıyla problem tarifi oluşturabilme, tasarım yaklaşımı geliştirme ve müdahale stratejileri aracılığıyla süreç belirleyebilme ardından yapı üretimini öngören bir içeriğe sahiptir. Ders temelde, mimari yapının içinde bulunduğu (yapılı) çevre ile entegrasyonu, kentsel müdahale, etkileşim, yerleşim, dönüşüm gibi temel kavramlar üzerinden sosyal üretimin bir parçası olarak 'mekan'ın yeniden üretilmesi bağlamında mimari tasarım olgusunu irdeleyen programa uygun bir tasarım projesi gerçekleştirir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 mevcut yapılı çevre ve çevre ilişkilerini çözümleme, irdeleme, eleştirel yaklaşım geliştirmek Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 mekana ait farklı disipliner ve kavramsal yaklaşımlar hakkında okuma-kavrama-tartışma yapmak Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 mevcut kent dokusu içerisinde tasarım yaklaşımı geliştirme ve mekansal müdahale stratejileri belirleme-süreci tasarlamak Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 edindiği yapı tektoniği pratiğini mevcut doku içerisinde yapılaşma aracılığıyla kente entegre etme yetisi edinmek Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
5 kavradığı durumu ve projekte ettiği tasarımı mimari ve mekansal ifade biçimleri aracılığıyla aktarma yetisini geliştirmek Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 tanışma - tartışma
2 problem tarifi belirleme | okuma - tartışma
3 problem tarifi belirleme | gözlem - gösterim
4 öneri geliştirme | süreç hazırlama
5 ön jüri | 1. ara sınav
6 öneri geliştirme | müdahale
7 öneri geliştirme | müdahale
8 öneri geliştirme | müdahale
9 ara jüri | 2. ara sınav
10 yapısal çözümleme
11 yapısal çözümleme
13 yapısal çözümleme | final sunum hazırlığı
14 yapısal çözümleme | final sunum hazırlığı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Atölye) 75
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 2 10 20
Sözlü Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,84
Dersin AKTS Kredisi 10