Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimari Tasarım Iv MIM 202 4 4 + 4 6 10
Ön Koşul Dersleri

Mimari Tasarım III (MIM 201) dersinden başarılı olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SÜHEYLA BÜYÜKŞAHİN
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MASOUMEH KHANZADEH, ZEKERİYA ALTUNDAL, SÜMEYRA BULUT, KÜRŞAT EKER, CEREN DUMAN, HALİDE BOZKURT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu atölyede, kentsel ve/veya tarihi doku içinde mimari tasarım programı yürütülür. Atölye, gelenek ve yenilik, mekan-taşıyıcı sistem ilişkileri, çevre, iklim, arazi koşulları bağlamında, seçilen program(lar)a göre mekan tasarımı üzerinde temellenir.

Dersin İçeriği

Bu atölyenin konusu okul, kütüphane, yurt, enstitü yapıları gibi eğitim temalı işlevler için kentsel ve/veya tarihsel dokuda bir programın ve bu programa göre yapı gruplarından oluşan bir tasarımın gerçekleştirilmesidir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Varolan yapılı çevreyi analiz edebilmek ve belgeleyebilmek Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Geleneksel bir yerleşimi okuyabilmek ve bağlamsalcılık açısından rasyonel bir tasarımın nasıl uygulanabileceğini öğrenebilmek Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Tasarlanmış çevrede belirlenmiş amaçları başarmak için tasarım prensiplerini ve elemanlarını uygulayabilmek ve kullanabilmek Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Bir tasarım fikri geliştirebilmek (kolaj, şemalar, eskizler, maketler aracılığıyla) Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Verilen mimari programı çözebilmek Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Tasarım problemini geliştirmede ergonomi ve antropometri temellerini tanımlayabilmek Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
7 Tasarım probleminin kavramları ve çözümleri için gerekli teorik bilgi ve teknik becerileri uygulayabilmek Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş, 1. proje konusu tanıtımı, teknik gezi: proje arazisi gezisi
2 Arazi analizi teslimleri ve kavramsal tasarımın gelştirilmesi
3 Kavramsal tasarımın geliştirilmesi
4 Mimari projenin geliştirilmesi
5 Birinci projenin final jürisi
6 2. proje konusu tanıtımı, kavramsal tasarımın geliştirilmesi
7 Kavramsal tasarımın geliştirilmesi ve panel jüri
8 Mimari projenin geliştrilmesi
9 Mimari projenin geliştirilmesi
10 Panel jüri
11 Mimari projenin geliştirilmesi
12 Mimari projenin geliştirilmesi ve sunum teknikleri
13 İkinci Proje teslimi ve panel jüri
14 Portfolyo tasarımı, çizimler ve teslimi
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

Perkins Eastman Architects, 2000. Building Type Basics For Elementary And Secondary Schools, John Wiley and Sons, New York.
Colquhoun, A., 1997. "The Concept of Regionalism." Post-Colonial Space(s). Eds. Gülsüm Baydar Nalbantoglu and Wong Chong, Princeton: Architectural Press, New York.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 290
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,6
Dersin AKTS Kredisi 10