Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım Iv | MIM 202 | 4 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | Mimari Tasarım III (MIM 201) dersinden başarılı olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜHEYLA BÜYÜKŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MASOUMEH KHANZADEH, ZEKERİYA ALTUNDAL, SÜMEYRA BULUT, KÜRŞAT EKER, CEREN DUMAN, HALİDE BOZKURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu atölyede, kentsel ve/veya tarihi doku içinde mimari tasarım programı yürütülür. Atölye, gelenek ve yenilik, mekan-taşıyıcı sistem ilişkileri, çevre, iklim, arazi koşulları bağlamında, seçilen program(lar)a göre mekan tasarımı üzerinde temellenir. |
Dersin İçeriği | Bu atölyenin konusu okul, kütüphane, yurt, enstitü yapıları gibi eğitim temalı işlevler için kentsel ve/veya tarihsel dokuda bir programın ve bu programa göre yapı gruplarından oluşan bir tasarımın gerçekleştirilmesidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Varolan yapılı çevreyi analiz edebilmek ve belgeleyebilmek | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Geleneksel bir yerleşimi okuyabilmek ve bağlamsalcılık açısından rasyonel bir tasarımın nasıl uygulanabileceğini öğrenebilmek | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Tasarlanmış çevrede belirlenmiş amaçları başarmak için tasarım prensiplerini ve elemanlarını uygulayabilmek ve kullanabilmek | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bir tasarım fikri geliştirebilmek (kolaj, şemalar, eskizler, maketler aracılığıyla) | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Verilen mimari programı çözebilmek | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Tasarım problemini geliştirmede ergonomi ve antropometri temellerini tanımlayabilmek | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Tasarım probleminin kavramları ve çözümleri için gerekli teorik bilgi ve teknik becerileri uygulayabilmek | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, 1. proje konusu tanıtımı, teknik gezi: proje arazisi gezisi | |
2 | Arazi analizi teslimleri ve kavramsal tasarımın gelştirilmesi | |
3 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi | |
4 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
5 | Birinci projenin final jürisi | |
6 | 2. proje konusu tanıtımı, kavramsal tasarımın geliştirilmesi | |
7 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi ve panel jüri | |
8 | Mimari projenin geliştrilmesi | |
9 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
10 | Panel jüri | |
11 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
12 | Mimari projenin geliştirilmesi ve sunum teknikleri | |
13 | İkinci Proje teslimi ve panel jüri | |
14 | Portfolyo tasarımı, çizimler ve teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Perkins Eastman Architects, 2000. Building Type Basics For Elementary And Secondary Schools, John Wiley and Sons, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 290 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |