Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım II | MIM 102 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | MİMARİ TASARIM I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | RABİA KOCAER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE DEMİRTAŞ, Arş.Gör. AYŞEGÜL EKŞİ KILIÇASLAN, SEMANUR YILDAR, Arş.Gör. EMRE KURUÇAY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Serefraz Akyaman |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mimari ve kentsel çevreyle ilgili temel terim ve kavramları öğrenmek. Bir yerin sosyal, fiziksel, tarihsel ve kültürel katmanlarını tanımlayabilmek. İnsan ölçeğini tanımak ve farklı fiziksel eylemler, beden, mekan ilişkilerini kategorize etmek . Taşıyıcı sistem ve mekansal organizasyon arasındaki ilişkinin farkına varmak . Doğal ve yapay fiziksel çevrenin niteliklerine uygun mekansal tasarım yapmak gerektiğini fark etmek |
Dersin İçeriği | Mimari ve Kentsel ölçekle ilgili mekansal kavramlar ve tanımlar; Bir yeri oluşturan katmanların kavranması; İnsan ölçeğinin dikkate alınarak tasarım yapılması; Mimari taşıyıcı sistemlere giriş; Mekan taşıyıcı sistem ilişkisi; Temel fiziksel çevre özellikleri ve niteliklerinin mekan tasarımıyla bütünleştirilmesi; Programa bağlı mekan organizasyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algı ve grafik iletişime dair edinilen bilgiyle tasarım yapılabilmesi | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Ölçek, ışık, biçim, taşıyıcı sistem ve bağlam parametrelerini dikkate alarak tasarım yapabilmek. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bir yeri analiz edebilmek. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bina programını mekan kurgusu olarak yorumlayabilmek. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Grafik ve sözel yollarla bir tasarım ürününü sunabilme becerisi. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekansal Tanımlar | |
2 | Kentteki ve Mekandaki Dönüşümler Üzerine Gözlemler | |
3 | Kentteki ve Mekandaki Dönüşümler Üzerine Gözlemler | |
4 | Kentteki ve Mekandaki Dönüşümler Üzerine Gözlemler | |
5 | Ara Sınav Teslimi | |
6 | Vücut Hareket Mekan | |
7 | Vücut Hareket Mekan | |
8 | Vücut Hareket Mekan | |
9 | Ara Sınav Teslimi | |
10 | Program Tasarımı | |
11 | Program Tasarımı | |
12 | Program Tasarımı | |
13 | Program Tasarımı | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları |
F.Ching, Archictecture: form, space and order , Van Nostrand Reinhold, New York, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
3. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |