Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Oyun Kültürü | GIT 449 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı alanı için önemli bir yeri olan dijital oyunlar ve oyuncu kültürü üzerine kuram, yaklaşım ve araştırmaların tasarımcı bakış açısından anlamlandırılması, bu alanda üretim yapacak tasarım öğrencilerinin hedef kitlelerini oluşturan dijital oyuncuları ve oyun kültürünü tanımasını, ve tasarım öğrencilerinin bir proje öncesi gerekli araştırmayı gerçekleştirecek kuramsal ve yöntemsel bilgiye ulaşabilmeleri dersin gerekçelerini oluşturur. |
Dersin İçeriği | Dijital oyun ve oyuncu ilişkisinin odağa alınacağı bu dersin içeriğinde oyun ve oyuncu kültürünü araştırma ve anlamlandırma süreçleri bulunmaktadır. Oyuncu tür ve profilleri, oyun içi toplumsal ve kültürel pratikler, oyun ekonomisi ve dijital oyun üretim zincirinde yer alan odaklar, oyuncu aktivizmi vb. konular dersin kapsamı içindedir. Dersin uygulamalı bölümünde, öğrenciler oyun içi ve/veya dışında saha araştırması yaparlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital kültür ve oyuncu çalışmaları alanında kuramsal bilgileri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , |
2 | Dijital oyun kültürünü tasarımcı, eleştirel, kültürel çalışmalar ve feminist perspektiflerden anlamlandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
3 | Dijital oyun oynar ve kültürün içine dahil olur. | Gösteri, Rol Oynama, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dijital oyun kültürü alanında özgün bir araştırma yapar. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Homo Ludens, Huizinga, Johan, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Çev: Mehmet Ali Kılıçbay, Ayrıntı Yayınları, 3. Baskı, 2010.
Man, Play and Games, Roger Caillois, çev: Meyer Barash, USA, University of Illinois Press, 2001.
“What is video game culture? Cultural Studies and Game Studies”, Adrienne Shaw, Games and Culture, 09/2010; 5(4):403-424. DOI: 10.1177/1555412009360414.
Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu, der: Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütçü, Işık Barış Fidaner, Kalkedon Yayıncılık, 2009.
Etkileşimli Drama olarak Dijital Oyunlar ve ‘Etkileşimliliğin İdeolojisi’ bağlamında Oyuncu Alımlama Pratikleri, Özge Sayılgan, yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi SBE Radyo, Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, 2014.
|
Ders Kaynakları | Identity, Identification, and Media Representation in Video Game Play: An audience reception study", Adrienne Shaw, Publicly accessible Penn Dissertations.Paper 286, 2010. (Çevrimiçi) http://repository.upenn.edu/edissertations/286, 26 Ekim 2013.
Play Between Worlds: Exploring Online Game Culture, T.L. Taylor, MIT Press, Cambridge, Massachusettes.
Raising the Stakes: E-Sports and the Professionalization of Computer Gaming (MIT Press, 2012), T.L. Taylor.
Ethnography and Virtual Worlds: A Handbook of Method, Tom Boellstorff, Bonnie Nardi, Celia Pearce & T. L. Taylor.
Living Digitally: Embodiment in Virtual Worlds, T. L. Taylor,
The Game Culture Reader, editör: Jason Thompson, Cambridge Scholars Publishing, 2013.
Re:play: Game Design + Game Culture, Amy Scholder, Eric Zimmerman
Video Games: A Popular Culture Phenomenon, Yazar: Arthur Asa Berger, Transaction Publishers, 2002.
Video Game Worlds: Working at Play in the Culture of EverQuest, Timothy Rowlands, Left Coast Press, California.
Gender and Sexuality in Online Game Cultures: Passionate Play, Jenny Sundén,Malin Sveningsson, Taylor& Francis, 2012.
Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games editör: J. Patrick Williams,,Sean Q. Hendricks,W. Keith Winkler, Library of Congress, 2006.
An Introduction to Game Studies, Games in Culture, Frans Mäyrä, Library of Congress, 2008.
Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature, London, Aarseth, Espen J: The John Hopkins University Press, 1997.
First Person: New Media As Story, Performance, And Game, Ed: Noah Wardrip-Fruin & Pat Harrigan, Cambridge, The MIT Press, 2004.
Yeni Kültürel Çalışmalar: Kuramsal Serüvenler, İstanbul, Say Yayınları, 2013.
The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology, ed: Katie Salen, Eric Zimmerman, Cambridge, Massachusetts, London, MIT Press, 2006, s. 122-155.
The Making of the Network Society, Castells, Manuel; Catterall, Bob:,London, Institute of Contemporary Arts, 2001.
Hello Avatar: Dijital Neslin Yükselişi, Coleman, Beth, çev: Emrah Bilge, İstanbul, MediaCat Kitapları, 2011.
Kültür Endüstrisi Olarak Dijital Oyun, Kalkedon Yayınları, Mutlu Binark-Günseli Bayraktutan-Sütcü, 2008.
How Games Move Us, Emotion by Design, Katherine Isbister, The MIT Press, Playful Thinking, 2016.
Communities of Play: Emergent Cultures in Multiplayer Games and Virtual Worlds Yazar: Celia Pearce,Tom Boellstorff,Bonnie A. Nardi, The MIT Press, 2009.
The Experience of Embodied Space in Virtual Worlds: An Ethnography of a Second Life Community, Shaowen Bardzell and William Odom, Space and Culture 2008; 11; 239.
Media ethnography in virtual space: Strategies, limits, and possibilities Thomas R. Lindlof & Milton J. Shatzer, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 2009.
Web : https://dijitaloyun.wordpress.com/ https://adrienneshaw.com/ https://gamingculture.org/
Dergiler: Game Studies: The International Journal Of Computer Game Research Games and Culture: A journal of Interactive Media Eludamos: Journal for Computer Game Culture New Media & Society Journal of Game Development Journal of Games Criticism GAME The Italian Journal of Game Studies |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 9 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |