Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya ve Toplum | GIT 429 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | SERPİL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tarihsel bağlamı ve teknolojik gelişmelerin ışığında toplum (“kamusal alan”) ile medya arasındaki ilişkileri anlamak. Yeni Medya mecralarında şekillenen geleceğin toplumunu düşünmek ve irdeleyebilmek. |
Dersin İçeriği | Yenisi ile ile "eskisi" arasındaki farkları anlayarak medyanın toplumsal işlevini, bireyler üzerindeki etkisini ve "kamusal alan" kavramını öğrenmek. Gündelik hayatta yeni medya mecralarının önemini ve oynadığı rolleri kavramak ve bu noktadan bakarak siyaset, iktisat ve iktidar arasındaki ilişkileri yeniden düşünmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel bir gelişim perspektifi içinden medya, yeni medya ve teknoloji ilişkilerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Teknolojik gelişmeler ile medya mecraları arasındaki beklenmedik sonuçları değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Meyda ile kamusal alan arasındaki ilişkiyi öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Yeni Medyaya ilişkin kuramsal perspektifleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Yeni Medyanın yerel ve global özelliklerini kavrayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, | |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, | |
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, | |
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin sunumu | |
2 | Modern dönemde Teknoloji ve Medyanın tarihi I | |
3 | Modern dönemde Medya ve Yeni Medyanın tarihi II | |
4 | İnternet, WWW, Ağ Toplumunun doğuşu | |
5 | Dijital erişim, dijital eşitsizlik | |
6 | İnternetin hayata uyarlanması | |
7 | Müzik klipleri, YouTube, yeni ekran kültürü | |
8 | Yeni Kamusal Alanın doğuşu | |
9 | Haber, Editörlük, Yurttaş Gazeteciliği | |
10 | Siberdünyada denetim ve hukuk | |
11 | İnternet toplumu, oyun kültürü | |
12 | İnternet ve kimlik meseleleri | |
13 | Siberkültürde gündelik hayat | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erich Schmidt ve Jared Cohen, Yeni Dijital Çağ, Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2013. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 40 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 12 | 24 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |