Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Kültür Analizleri GIT 425 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Film / Video Çözümlemeleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, görsel kültürle ilgili temel kavramları tartışmayı ve görsel kültürü analiz etmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders; kitle kültürü, küresel kültür, siber kültür ve narsistik kültür gibi görsel kültürle ilgili temel kavramları kapsar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel kültürün özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Görsel kültür ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Görsel kültürün özelliklerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Görsel kültürü örneklerle değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Görsel dille oluşturulmuş metinlerin anlamını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Görsel kültürle ilgili temel kavramların tanımlanması
3 Görme
4 İmge
5 Birincil ve ikincil sözlü kültür
6 Kitle kültürü
7 Küresel kültür
8 Siber kültür ve sanallık
9 Simülasyon ve simülakr
10 Gözetim
11 Narsisizm
12 Memetik
13 Sunumlar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmeddin Sevil. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,  2012.

Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003.

Blackmore, Susan. Mem Makinesi: Genetik Evrimin Devamı Olarak Kültürel Evrim. Çev. Nil Şimşek.

         İstanbul: Alfa Yayınları, 2011.Burnett, Ron. İmgeler Nasıl Düşünür?. İstanbul: Metis Yayıncılık,  2007.

Çakır, Mukadder. Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2014.

Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedon  Yayıncılık, 2006.

Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,   2010.

Robins, Kevin. İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2013.

Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs  Yayınları, 2010.

Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5