Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üç Boyutlu Hareketli Tasarım GIT 302 6 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SEMRA ÇAM
Dersi Verenler HASAN KESKİNTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu derste bir multimedya projesinin nasıl hazırlanacağını öğretilecektir.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler sunum, hipermedya, web ve video kurgu programlarına ilişkin temel bilgileri uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir multimedya projesinin metninin nasıl hazırlanacağını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Sunum, hipermedya, web ve video kurgu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Powerpoint ile bir sunumun nasıl geliştirileceğini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Bir web sayfasının nasıl hazırlanacağını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Bir filmin nasıl kurgulanacağını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Multimedya Projesinin Metninin Hazırlanması
2 Sunum Programları
3 Hipermedya Programları
4 Web Programları
5 Video Kurgu Programları
6 Powerpoint’e Genel Bakış
7 Bir Sunumun Powerpoint ile Geliştirilmesi
8 HTML’e Genel Bakış
9 Bir Web Sayfasının Geliştirilmesi
10 Bir Web Sayfasının Geliştirilmesi
11 Dijital Video Programları
12 Filmin Kurgulanması
13 Filmin Kurgulanması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Margherita Pagani, Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking, Idea Gropu Reference, 2005
Karen S. Ivers, Ann E. Barron, Multimedia Projects in Education: Designing, Producing, and Assessing, Libraries Unlimited, 2010
Raphael Troncy, Benoit Huet and Simon Schenk, Multimedia Semantics: Metadata, Analysis and Interaction, John Wiley & Sons Ltd., 2011
Ioannis Deliyannis (ed.), Interactive Multimedia, InTech, 2012
Ling Guan, S.Y. Kung, Yifeng He and Sun-Yuan Kung (ed.), Multimedia Image and Video Processing, CRC Press, 2012
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6