Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme GIT 301 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler HASAN KESKİNTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu derste bir multimedya projesinin nasıl hazırlanacağını öğretilecektir.
Dersin İçeriği Bu derste; bir multimedya projesinin nasıl planlanacağı ve düzenleneceği, çalışma programının nasıl hazırlanacağı, içeriğin nasıl tasarlanacağı ve storyboard’un nasıl hazırlanacağı irdelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medyanın öğerlerinin ne olduğunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Çalışma programı hazırlamayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Bir çalışmanın içeriğini tasarlamayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Bir multimedya projesinin nasıl planlanacağı ve düzenleneceğini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Bir storyboard’un nasıl hazırlanacağını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Multimedyanın Tanımı
2 Multimedya Projelerilerinin Planlanması
3 Multimedya Projelerilerinin Düzenlenmesi
4 Beyin Fırtınası ve Araştırma Etkinlikleri
5 İçeriğin Taslağının Hazırlanması
6 Çalışma Programının Hazırlanması
7 Ekran Tasarımının Belirlenmesi
8 Storyboard’un Hazırlanması
9 Medya Bileşenleri: Grafik
10 Medya Bileşenleri: Animasyon
11 Medya Bileşenleri:Ses
12 Medya Bileşenleri: Dijital Video
13 Medya Ürününün Yönetilmesi
14 Medya Ürününün Yönetilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Margherita Pagani, Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking, Idea Gropu Reference, 2005
Karen S. Ivers, Ann E. Barron, Multimedia Projects in Education: Designing, Producing, and Assessing, Libraries Unlimited, 2010
Raphael Troncy, Benoit Huet and Simon Schenk, Multimedia Semantics: Metadata, Analysis and Interaction, John Wiley & Sons Ltd., 2011
Ioannis Deliyannis (ed.), Interactive Multimedia, InTech, 2012
Ling Guan, S.Y. Kung, Yifeng He and Sun-Yuan Kung (ed.), Multimedia Image and Video Processing, CRC Press, 2012
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6