Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Tasarımı GIT 324 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. ASLI İGİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerine oyun tasarımı alanında temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak; yeni medyada etkileşimli öykü aktarma biçimleri olarak dijital oyunlara tasarımcı perspektifinden bir bakış geliştirmek.
Dersin İçeriği Oyuna kuramsal yaklaşımlar ile oyun tasarımının temel ilkeleri, aşamaları ve yapım süreçleri; oyun tasarım dosyasının hazırlanması ve basit bir oyunun tasarlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev,
2 Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Oyun çözümlemesi yapar Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun kavramının tanımlanması, oyun türleri ve oyunun kültürel işlevleri
2 Oyun oynama etkinliği ve oyunun nitelikleri üzerine tartışma
3 Dijital oyuna kuramsal yaklaşımlar: Ludoloji / naratoloji tartışması
4 Oyuna tasarımcı perspektifinden bakmak: Oyun tasarımının biçimsel öğeleri
5 Oyun tasarımının dramatik öğeleri ve etkileşimli öykü/drama / Etkileşimli drama sistemleri Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır.
6 Oyunun yapısal çözümlenmesi Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır.
7 Dijital oyun geliştirme aşamaları, yapım süreçleri ve iş bölümü
8 Oyun tasarım dosyası (Game Design Document) hazırlamak GDD (1 sheet) hazırlanır.
9 3K: Karakter, Kamera ve Kontroller GDD (10 pages) hazırlanır.
10 Aşama tasarımı, mekanlar ve oynanışın ilerleyişi / HUD ve gösterge tasarımları
11 Tasarım uygulama I GDD tamamlanır.
12 Tasarım uygulama II
13 Gezi (Oyuncak müzesi ve/veya oyun stüdyosu)
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu Homo Ludens, Johan Huizingua
Man, Play and Games, Roger Caillois
Level Up: The Guide to Great Video Game Design, Scott Rogers
Game Design Workshop, Tracy Fullerton
Digital Storytelling: A Creator´s Guide to Interactive Entertainment, Carolyn Handler Miller
Character Development and Storytelling for Games, Lee Sheldon
Ders Kaynakları Oyun ve Bügü, Metin And
Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell

http://www.gamasutra.com/
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5