Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Yazarlığı GIT 322 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Reklam ve pazarlama iletişimi alanında hedef kitleye yönelik mesajların en etkili şekilde yazıya dökülmesini öğretmek.
Dersin İçeriği Bütünleşik pazarlama iletişimi, yaratıcı düşünme yöntemleri ve reklam metni yazımının temel tekniklerini içermektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem odaklı düşünmenin ve yaratıcı çözümler bulmanın yollarını öğrenir. Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması,
2 Reklam ve pazarlama iletişiminde stratejinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
3 Reklam metninin özelliklerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Yaratıcı bir metni planlar. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
5 İyi bir reklam metni hazırlar. Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam ve Pazarlama İletişimi
2 Reklam Yazarlığı ve Yaratıcılık
3 Reklamcılıkta Yaratıcı Fikir
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
5 Pazarlama İletişiminde Strateji
6 Reklam Amaçlarının Belirlenmesi
7 Yaratıcı Brief Verme
8 Strateji Yazımı
9 Basın İlanı Yazma Teknikleri
10 Açıkhava Reklamları Yazma Teknikleri
11 Katalog, Broşür ve El ilanı Yazma Teknikleri
12 Radyo Reklamı Yazma Teknikleri
13 Televizyon Reklamı Yazma Teknikleri
14 İnternet Reklamı Yazma Teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu 1. Book, Albert C. Ve C. Dennis Schick. Çev. Dilek Şendil. Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. İstanbul: A Yayınevi, 1998.
2. Borça, Güven. Reklamlardan Sonra. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2003.
3. Elden, Müge. Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları, 2003.
4. Foster, Jack. İyi Bir Fikir Nasıl Bulunur? Çev. Dinç Tayanç. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2005.
5. Hopkins, Claude C. Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık. Çev. Mustafa K. Gerçeker. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1996.
6. Kocabaş, Füsun ve Müge Elden. Reklam ve Yaratıcı Strateji. İstanbul: A Yayınevi, 1997.
7. Sullivan, Luke. Satan Reklam Yaratmak. Çev. Sevtap Yaman. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2000.
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
2. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 4 4
Proje / Tasarım 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5