Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Animasyonda 3 Boyutlu Bilgisayar Uygulamaları GIT 318 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Animasyon ve filmlerde kullanılan 3 boyutlu bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve daha sonra uzmanlaşmak istenilen programda bilgi arama becerisi kazanmak
Dersin İçeriği Üç boyutlu animasyon yapım süreçleri dersin içeriğini oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 3 boyutlu bilgisayar uygulamaları için temel tasarım ilkelerini öğrenmek ve kullanım alanlarını belirlemek Anlatım, Ödev,
2 MAYA, 3DsMAX ve CİNEMA 4D programlarının iş akışını öğrenmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
3 3B programların 2B animasyon ve filmlerle entegrasyonu iş akışını öğrenmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 3B bilgisayar terminolojisini, dosya formatlarını ve profesyonel bir iş akışı yaratmayı öğrenmek Anlatım, Ödev,
5 Kişisel portfolyoya konulacak düzeyde animasyon alıştırmaları hazırlamak Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Piyasada kullanılan diğer 3B programlar hakkında genel kültüre sahip olmak Anlatım, Sınav , Ödev,
7 Kompoziting teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 3B tasarımın temelleri, kullanım alanları, mantığı
2 3DsMax e giriş: Arayüz, proje dosyalama sistemi, değişik modelleme metotları ARA SINAV ODEVİ VERİLİR: MAYAda modellenmek üzere basit bir karakter tasarımı dosyası hazırlanır
3 3DsMax: modelleme, texturing Top zıplatma alıştırması, un cuvalı modellemesi
4 3DsMax: Modelleme ve Animasyon Top zıplatma alıştırması sonlandırılır ? un çuvalı modeli geliştirilir.
5 3DsMax: Animasyon Çuval animasyonuna başlanır
6 3DsMax: Efektler ve ışıklandırma Çuval animasyonuna devam edilir
7 Ara Sınav (ödev teslimi) Karakter tasarım dosyası teslimi
8 3DsMax: Render Çuval animasyonu render edilir
9 3DsMax Karakter modellemesine başlanır
10 3DsMax Karakter modellemesine devam edilir
11 Animasyon Karakter animasyona uygun hale getirilir
12 MAYA ya giriş: Arayüz ve proje dosyalama sistemi, 3DsMax ile farkları Karakter animasyonuna başlanır
13 CINEMA 4D : 3B obje tasarımı ve gerçek görüntüyle birleştirilmesi Karakter animasyonu render edilir
14 CINEMA 4D: kompoziting Karakter animasyonu gerçek görüntüyle birleştirilir
Kaynaklar
Ders Notu 3ds Max 2013 Essential Training with Aaron F. Ross
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 25
3. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 3 9
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 5