Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Animasyonda 3 Boyutlu Bilgisayar Uygulamaları | GIT 318 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Animasyon ve filmlerde kullanılan 3 boyutlu bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve daha sonra uzmanlaşmak istenilen programda bilgi arama becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Üç boyutlu animasyon yapım süreçleri dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3 boyutlu bilgisayar uygulamaları için temel tasarım ilkelerini öğrenmek ve kullanım alanlarını belirlemek | Anlatım, | Ödev, |
2 | MAYA, 3DsMAX ve CİNEMA 4D programlarının iş akışını öğrenmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
3 | 3B programların 2B animasyon ve filmlerle entegrasyonu iş akışını öğrenmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | 3B bilgisayar terminolojisini, dosya formatlarını ve profesyonel bir iş akışı yaratmayı öğrenmek | Anlatım, | Ödev, |
5 | Kişisel portfolyoya konulacak düzeyde animasyon alıştırmaları hazırlamak | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Piyasada kullanılan diğer 3B programlar hakkında genel kültüre sahip olmak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Kompoziting teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3B tasarımın temelleri, kullanım alanları, mantığı | |
2 | 3DsMax e giriş: Arayüz, proje dosyalama sistemi, değişik modelleme metotları | ARA SINAV ODEVİ VERİLİR: MAYAda modellenmek üzere basit bir karakter tasarımı dosyası hazırlanır |
3 | 3DsMax: modelleme, texturing | Top zıplatma alıştırması, un cuvalı modellemesi |
4 | 3DsMax: Modelleme ve Animasyon | Top zıplatma alıştırması sonlandırılır ? un çuvalı modeli geliştirilir. |
5 | 3DsMax: Animasyon | Çuval animasyonuna başlanır |
6 | 3DsMax: Efektler ve ışıklandırma | Çuval animasyonuna devam edilir |
7 | Ara Sınav (ödev teslimi) | Karakter tasarım dosyası teslimi |
8 | 3DsMax: Render | Çuval animasyonu render edilir |
9 | 3DsMax | Karakter modellemesine başlanır |
10 | 3DsMax | Karakter modellemesine devam edilir |
11 | Animasyon | Karakter animasyona uygun hale getirilir |
12 | MAYA ya giriş: Arayüz ve proje dosyalama sistemi, 3DsMax ile farkları | Karakter animasyonuna başlanır |
13 | CINEMA 4D : 3B obje tasarımı ve gerçek görüntüyle birleştirilmesi | Karakter animasyonu render edilir |
14 | CINEMA 4D: kompoziting | Karakter animasyonu gerçek görüntüyle birleştirilir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 3ds Max 2013 Essential Training with Aaron F. Ross |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |