Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam GIT 212 4 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü MERVE BOZKURT
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin profesyonel reklam tasarımı ya da diğer çalışmAlarında kullanabilecekleri reklam tasarımı süreci ve geçmişi ile ilgili bilgi verilmesi ve uygulamalarla bu unsurları kullanabilmelerinin sağlanması

Dersin İçeriği

Reklamın tarihçesi, gelişimi ve uygulama süreci ile ilgili bilgiler verilir, grup çalışmaları ile reklam çalışması alıştırmaları yapılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam tasarım süreci, reklam türleri ve tekniklerini bilgilerini kullanarak taslak hazırlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Reklam sürecini ajans yapısı içinde yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 Kendi işlerinde reklam bilgilerini kullanır Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav ,
4 4) Reklam için medya ve bütçe planı yapar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklamın tarihçesi
2 Reklamın türleri ve unsurları
3 Örnek olay ve uygulama
4 Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam
5 Reklam Süreci
6 Reklam Süreci uygalama
7 Reklam ajansı ve örgütlenmesi
8 Müşteri İlişkileri
9 Yaratıcı Birim
10 Örnek olay ve uygulama
11 Medya planı ve bütçe
12 Yapım süreci
13 Reklamcılıkta ölçme ve sınama yöntemleri
14 Uygulama sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları)
Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir, Oliviero Toscani (Milliyet Yayınları)
Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları)
Satan Reklam Yaratmak, Luke Sullivan (Marka/MediaCat Yayınları)

Ders Kaynakları

Ambrose, G. ve Harris, P. (2012).Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Becer, Emre (2010). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi
Sarıkavak, Namık Kemal (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
www.turkcetipografitoplulugu.org

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 2 16 32
Final 1 10 10
Proje / Tasarım 1 8 8
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5