Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürümüzde Batıl İnançlar | ILA 475 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, İslam inanç esaslarına aykırı olan düşünce ve uygulamaları kavratır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Tanrı, peygamber ve kitap inançlarına aykırı olan görüş ve akımlar işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanrının varlığı, birliğine aykırı görüşleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Peygamberlik kurumuna aykırı görüşleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kurana aykırı olan inanç ve uygulamaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Büyü terim ve düşüncesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Bidat bağlantılı akımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Agnostisizm ve okülistik düşünce ve uygulamaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tevhid inancıyla çakışan düşünce ve ameller | |
2 | Allahın Sıfatlarına aykırı uygulamalar | |
3 | Gnostisizm | |
4 | Küfür ve şirk ile bağlantılı uygulamalar | |
5 | Peygamberlik anlayışına aykırı inançlar | |
6 | Kutsal kitaplara aykırı olan uygulamalar | |
7 | Ahiret inancına aykırı olan düşünceler | |
8 | Cennet ve Cehenneme Aykırı düşünceler | |
9 | Sihir ve büyü ile ilgili uygulamalar | |
10 | Falcılık | |
11 | Astroloji inancının doğurduğu sorunlar | |
12 | Muska ve Rukye | |
13 | Bidat, sınırı ve uygulamalar | |
14 | Hıristiyan kökenli dini uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde Ehl-i Sünnet Ehl-i Bidat Adlandırmaları, Erzurum 2001 |
Ders Kaynakları | Leknevi, Abdülhay, Dünden bugüne ibadetlerde bidat, İstanbul 1984 Güneş, Hasan Cihan, Bidat ve hurafeler: dinin ruhuna uymayan inanç ve uygulamalar, İstanbul 2006 Yüce, Abdülhakim, Tasavvuf ve Bidat, İstanbul 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | X | |||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |