Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ILA 433 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere halkla ilişkiler alanını ve halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramları tanıtmak ve din hizmetleri alanında uygulamasına yönelik yeterliik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, halkla ilişkiler uygulamaları,halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, dini kurumlarda halkla ilişkiler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Halkla İlişkiler ile karıştırılan kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Sosyal hizmetlerde halkla ilişkilerin uygulamalarını değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Dini hizmetlerde halkla ilişkiler süreçlerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Halkla ilişkilerde empatinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
6 Halkla ilişkilerde etiğin rolünü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler kavramı ve yan dalları
2 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
3 Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramların incelenmesi
4 Halkla İlişkiler ile karıştırılan kavramların incelenmesi
5 Kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler
6 Sosyal hizmetlerde halkla ilişkiler
7 Din hizmetlerinde halkla ilişkiler
8 Dini kurumlar ve halkla ilişkiler
9 Halkla ilişkilerde temel ilkeler
10 Halkla ilişkilerde dini ilkeler
11 Halkla ilişkilerde çalışacak kişilerin özellikleri
12 Halkla ilişkilerde etik
13 Halkla ilişkilerde empati
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yılmaz, R. A., Akyürek R. vd. (2002) Halkla İlişkiler Uygulamarı ve Örnek Olaylar
Asna, A. Halkla İlişkiler, İstanbul 1974.
Kzanacı, M. Halkla İlişkiler, Ankara 1980.
Tortop, N. Halkla İlişkiler, Ankara 1990.
Lewton, K. L. Public Relation in Health Care, Newyork 1991.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5