Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Konulu Tefsir ILA 394 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynakları incelemek

Dersin İçeriği

Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynaklar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konulu Tefsir Usûlünün ve Tarihinin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Konulu Tefsirin mahiyeti ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Konulu Tefsirin manası, tanımı ve tarihini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Konulu Tefsirin isimleri ve bölümlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Konulu Tefsirin tarihî sürecini ve gelişim meselesini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
6 Konulu Tefsir sayesinde Kuranın her asra hitap ettiğini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tefsir ve Tevil kelimelerinin tanımı
2 Konulu Tefsirin tanımı
3 Konulu Tefsirini Tarihi
4 Konulu Tefsirin Önemi
5 Konulu Tefsirin Diğer Tefsir Çeşitleri ile Karşılaştırılması
6 Bu Sahada Eser Yazanlar ve Eserleri
7 Konulu Tefsirin Çeşitleri
8 Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir
9 Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları
10 Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir
11 Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları
12 Konulu Tefsir Uygulamaları
13 Konulu Tefsir Uygulamaları
14 Konulu Tefsir Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Demirci, Muhsin, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008.

Ders Kaynakları

Abdulgafur Mahmud Mustafa Cafer, Kahire 2007.
Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, Ankara 1988.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. X
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 3 2 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,52
Dersin AKTS Kredisi 3