Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kişilik Gelişimi ve Psikolojisi ILA 352 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğretim Üyesi Ayşe ŞENTEPE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir bütün olarak Kişilik Gelişimi ve Psikolojisi dersini; kavram, gelişim ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Bu derste, kişilik gelişiminin safhaları, psikolojik verilere göre gelişim özellikleri işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kişilik gelişiminin tarifi, konusu ve gayesini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kişilik gelişiminin temel kaynaklarını tanır, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kişilik gelişiminin safhalarını öğrenir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kişilik gelişiminin diğer dini bilimlerle ilişkisini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Kişilik gelişiminde kültürün yerini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Sosyal hayat ve kişilik ilişkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kişilik gelişimine genel bakış
2 Kişilik gelişimi ve psikoloji ilişkisi
3 Kişilik gelişimi ile ilgili kavramlar
4 Duygu ve gelişimi
5 Düşünce ve gelişimi
6 Tutum özellikleri ve kişilik
7 Davranışlar ve motor gelişim
8 Ahlaki gelişim özellikleri
9 Fenomenolojik yaklaşım ve kişilik
10 Fonksiyonalizm ve kişilik
11 Psikanalizm ve kişilik
12 Kişilik gelişiminde kültürün yeri
13 Kişilik teorileri
14 Sosyal hayat ve kişilik
Kaynaklar
Ders Notu

Onur, B.,(2000), Gelişim Psikolojisi, İmge Yayınları, Ankara

Ders Kaynakları

[1] Köknel, Ö.,(1986), İnsanı Anlamak, Altın Kitaplar, İstanbul.
[2] Baymur, Feriha (1983),Genel Psikoloji, İnkılap Kitapevi, İstanbul.
[3] Cüceloğlu, Doğan (1991),İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul
[4] Aydın, A.R.,(2004), Birey ve Din, İnsan Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. X
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
Dersin AKTS Kredisi 3