Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz İnkarcı Akımları ILA 360 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere, İslam inanç esaslarına aykırı olan düşünce ve akımları kavratır.
Dersin İçeriği Bu derste Tanrı, peygamber ve kitap inançlarına karşı çıkan görüş ve akımlar işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tanrının varlığı, birliğini inkar eden görüşleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Peygamberlik kurumunu inkar eden görüşleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kutsal metinleri inkar edenleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Ateizm terim ve düşüncesini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Günümüz materyalist akımları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Agnostisizmi tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanrının varlığı
2 Allahın Sıfatları
3 Ateizm
4 Küfür ve şirk
5 Peygamberliği inkar
6 Kutsal kitapları inkar
7 Ahiret inancını inkar
8 Cennet ve Cehennemi inkar
9 Türkiyede Ateist Gruplar
10 Türkiyede materyalist/ruhçu-inkarcı akımlar
11 İnkarcıların argümanları
12 Türkiyede Din Karşıtı çalışmalar
13 Evrim teorisi
14 Türkiyedeki İnkarcı akımlar ile Küresel Gelişmelerin Mukayesesi
Kaynaklar
Ders Notu Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam, İstanbul: Gelenek Yayınları, 2010
Ders Kaynakları Aydın Topaloğlu, Ateizm ve Eleştirisi, Ankara: DİB Yayınları, Veysel Uysal, Ateizm Çıkmazı, İstanbul: MÜİF Yayınları, John N. Moore, Darvinizm: İlim Gerçekleş Işığında,İstanbul: Oğlak Yayınları, Süleyman Hayri Bolay, Türkiyede Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi, İstanbul: Yağmur yayınevi, 1966
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3