Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Felsefe Problemleri ILA 390 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL BATAK
Dersi Verenler Doç.Dr. TAMER YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Günümüz felsefe problemlerini tartışmak
Dersin İçeriği Bu derste günümüz felsefe sorunları incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern felsefe problemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Başlıca felsefe ekollerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Din bilim ilişkisinde modern eğilimler hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Tanrının doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Yaratılış hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 İnsan doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağdaş Tanrı Tasavvurları
2 Çağdaş Tanrı Tasavvurları
3 Çağdaş Tanrı Tasavvurları
4 Din ve Bilim İlişkisi
5 Din ve Bilim İlişkisi
6 Din ve Bilim İlişkisi
7 Evrim Tartışmaları
8 Demokrasi Tartışmaları
9 Demokrasi Tartışmaları
10 Demokrasi Tartışmaları
11 Liberalizm
12 Liberalizm
13 İnsan Anlayışları
14 İnsan Anlayışları
Kaynaklar
Ders Notu Alatlı, Alev (Der), Batıya Yön Veren Metinler I-IV, İstanbul: Melisa Matbaacılık, 2010.
Ders Kaynakları Heywood, Andrew, Siyaset Teorisine Giriş, İstanbul: Küre Yayınları, 2011; Alpyağıl, Recep, Din Felsefesine Dair Okumalar, İstanbul: İz Yayıncılık, 2012; Russ, Jacqueline, Avrupa Düşüncesinin Serüveni, İstanbul: Doğu-Batı, 2011.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3