Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Felsefi Akımları ILA 442 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAMER YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüz felsefe akımlarını ve temsilcilerini kavratmak

Dersin İçeriği

Hümanizm, varoluşçuluk, darvinizm, meteryalizm

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Günümüz Filozoflarını tasnif eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
9 Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hümaniter Bilimlerin Yükselişi: Herder,
2 Schleiermacher,
3 Dilthey ve Hermeneutik
4 Hegel ve Tarihsel Diyalektik
5 Tarihsel Materyalizm: Marks ve Engels
6 Varoluşculuk: Kierkegaard
7 Darwin
8 Darwin
9 Nietzche
10 Sosyaliz ve Faşizm
11 Freud ve Psikanaliz
12 Sosyal Bilimlerin Yükselişi
13 Auguste Comte
14 Emile Durkheim; Max Weber
Kaynaklar
Ders Notu

Skirbekk, Gunnar, ve Nils Gilje. Antik Yunan´dan Modern Döneme Felsefe Tarihi. İstanbul: Üniversite Kitabevi, 2004

Ders Kaynakları

Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5