Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Felsefi Akımları | ILA 442 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz felsefe akımlarını ve temsilcilerini kavratmak |
Dersin İçeriği | Hümanizm, varoluşçuluk, darvinizm, meteryalizm |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Günümüz Filozoflarını tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hümaniter Bilimlerin Yükselişi: Herder, | |
2 | Schleiermacher, | |
3 | Dilthey ve Hermeneutik | |
4 | Hegel ve Tarihsel Diyalektik | |
5 | Tarihsel Materyalizm: Marks ve Engels | |
6 | Varoluşculuk: Kierkegaard | |
7 | Darwin | |
8 | Darwin | |
9 | Nietzche | |
10 | Sosyaliz ve Faşizm | |
11 | Freud ve Psikanaliz | |
12 | Sosyal Bilimlerin Yükselişi | |
13 | Auguste Comte | |
14 | Emile Durkheim; Max Weber |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Skirbekk, Gunnar, ve Nils Gilje. Antik Yunan´dan Modern Döneme Felsefe Tarihi. İstanbul: Üniversite Kitabevi, 2004 |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | X | |||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |