Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğu Düşüncesi | ILA 350 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzak doğu düşüncesi (Hint-Çin-japon), kaynakları, ele aldığı ana konular hakkında genel bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bir Hint, Çin ve Japon düşüncesi var mıdır?; Hint düşüncesi olarak adlandırılanın üzerine oturduğu temel: Hinduizm, bir din olarak Hinduizm; Hinduist felsefe okulları, ortaya çıkışları/tarihleri, tartışma konuları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğu Düşüncesi kavramını ve Hint düşüncesinin kaynaklarının tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Hint düşünce okulları; Hinduizm, Budizim ve Cayinist felsefi okullarının kısa tarihini betimler | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Hint düşüncesinin tartıştığı ana konuların fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çin düşüncesinin kaynakları; düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konuları ayırt eder | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Japon düşüncesinin tarihi, düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konular ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Hint, Çin ve Japon düşüncesi arasında karşılaştırmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel Giriş: Doğu, orta doğu ve uzak doğu nedir? | |
2 | Uzak doğu düşüncesinin ayırt edici özellikleri | |
3 | Hint Düşüncesi: tarihsel dönemlendirme | |
4 | Klasik Hint düşüncesi; Hinduizm, Budizm, Cayinzm | |
5 | Genel hatlarıyla Hinduizm | |
6 | Hint düşünce okulları ve tartışma konuları: Tanrı-alem-insan | |
7 | Tanrı-alem-insan | |
8 | Tanrı-alem-insan | |
9 | Budizm; genel hatlarıyla Budizm | |
10 | Cayinizm; genel hatlarıyla Cayinizm; Cayinist düşüncenin konuları | |
11 | Çin düşüncesine giriş; Çin düşünce okulları: Konfüçyanizm, Taoizm | |
12 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
13 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | [1] M. Hriyanna, Hint Felsefi Tarihi, çev. Fuat Aydın, Bilgi Üniversitesi Yayınları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |