Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erdem Ahlakı ILA 331 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL BATAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma
Dersin İçeriği Bu derste Aristotelese ait Nikomakhosa Etik isimli eser okunup analiz edilecektir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Erdem ahlak ilişkisine vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Aristotelesin temel erdemlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Temel erdemlerin rasyonel gerekçelerini öğrenir ve değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Erdem ahlakının Platoncu etikle ilişkisini kurar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 İnsan doğası hakkındaki klasik tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 I.Kitap: Etik: Giriş
2 I.Kitap: Etik: Giriş
3 II.Kitap: Karakter Erdemleri
4 III.Kitap: Ahlaki Erdemler
5 IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi
6 IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi
7 V.Kitap: Adalet ve Hakkaniyet
8 VI.Kitap:Adalet ve Hakkaniyet
9 VI.Kitap: Entelektüel Erdem
10 VII.Kitap: Erdem için Engeller
11 VII.Kitap: Erdem için Engeller
12 VIII.Kitap: Dostluk
13 VIII.Kitap: Dostluk
14 X.Kitap: Zevk, Mutluluk
Kaynaklar
Ders Notu Aristoteles, Nikomakhosa Etik, çev.Saffet Babür, (İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2009)
Ders Kaynakları Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma yayınları, 2008).
Doğan Özlem, Etik: Ahlak Felsefesi, (İstanbul: Say Yayınları, 2010)
Aliye Çınar, Aristotelesin Nikomakhosa Etikinde Pratik Hikmet
Kavramı ve Günümüz Açısından Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.16, sayı.1, 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3