Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hitabet ve Mesleki Uygulama | ILA 421 | 7 | 2 + 2 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Hitabet ve mesleki uygulamaların din hizmetlerindeki önemini kavratmak, öğrencilerin Toplumla iletişim kurma becerisi kazanmasını sağlamak, Farklı mekân ve ortamlarda din hizmeti uygulamalarını usulüne uygun olarak gerçekleştirmek, öğrencilere İmam hatiplik, müezzinlik, vaizlik/vaizelik ve Kur’an öğreticiliği uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Din hizmeti uygulamalarının aşamaları, Hitabet ve mesleki uygulamaların din hizmetlerindeki önemi, öğrencilerin farklı mekân ve ortamlarda din hizmeti uygulamalarını usulüne uygun olarak gerçekleştirmesine yönelik öğretimler, öğrencilere İmam hatiplik, müezzinlik, vaizlik/vaizelik ve Kur’an öğreticiliği uygulamaları becerilerinin kazandırılması, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlahiyat meslek alanları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yaygın din eğitimi ilgili kavramları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Din görevlisi ve Kuran kursu öğreticisi niteliklerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dini gruplarla Diyanet tarafından verilen din eğitimini eleştirel olarak karşılaştırır | Anlatım, | Ödev, |
6 | Dini hitabet türleri tanımlar | Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
7 | Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliğini kazanır | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
8 | Kuran Kursları programını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Kuran kurslarında öğreticilik deneyimi kazanır | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaygın eğitimde temel kavramlar | |
2 | Yetişkinlerde din | |
3 | Yaygın din eğitiminin gelişimi | |
4 | Diyanet İşleri Başkanlığı | |
5 | Cami merkezli din eğitimi | |
6 | Dini hitabet ve ilkeleri | |
7 | Cami merkezli dini hitabet: Vaaz | |
8 | Hutbeler | |
9 | Mabed dışı dini hitabet | |
10 | Kuran Kurslarında din eğitimi | |
11 | Yaz Kuran Kurslarında din eğitimi | |
12 | Sosyal din hizmetleri | |
13 | Din görevlileri ve nitelikleri | |
14 | İslami grupların din eğitimi ve hizmeti anlayışları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Lütfi ÇAKAN, Dini Hitabet (Çeşitleri – İlkeleri – Örnekleri), M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2016 Abdurrahman ÇETİN, Hitabet ve İrşad - Din Hizmetlerinde İletişim ve Güzel Konuşma, Emin Yayınları, 2008. Süleyman AKYÜREK, Hitabet ve Mesleki Uygulama, BİLAY (Bilimsel Araştırma Yayınları), 2018. Suat CEBECİ, Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim, BİLAY (Bilimsel Araştırma Yayınları), 2018. Nejat MUALLİMOĞLU, Hitabet: Bütün Yönleri İle Konuşma Sanatı, Avcıol Basım Yayım, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |