Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mantık Tarihi | ILA 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin genel mantık tarihini ana hatlarıyla öğrenmesi ve İslam mantık teorilerinin mantık tarihindeki yeri ve önemi hakkında fikir edinmesi |
Dersin İçeriği | Aristoteles öncesi mantık, Aristoteleste ve sonraki dönemde mantık, Yunan şarihlerinin mantık görüşleri, İslam mantıkçıları, Yeniçağ filozoflarında mantık |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefe tarihinde mantık ilkelerinin belirlenmesi ve mantığın sistematik bir disiplin haline gelmesinin seyrini görür | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Klasik mantık, formel mantık, modern mantık vb. farklı doktrinlerin ayırdına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | İslam mantıkçılarının mantık görüşlerini tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | İslam mantıkçıları ile antik dönem mantık teorileri ve modern mantık teorileri arasında mukayese yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | İslam filozoflarının mantık teorileri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Mantık ve bilim ilişkisini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Konusu | |
2 | Mantığın Mahiyeti, Amacı, Önemi ve Faydaları | |
3 | Sofistler ve Aristoteles | |
4 | Organon ve içeriği | |
5 | Stoa mantığı | |
6 | Boethius | |
7 | Farabi ve İslam mantığına giriş | |
8 | Farabi ve İslam mantığına giriş | |
9 | İbn Sina ve İbn Sina sonrası mantık | |
10 | Endülüste mantık | |
11 | Bacon ve Yeni Organon | |
12 | Metodoloji ve Tümevarım | |
13 | Modern Mantık | |
14 | Sembolik Mantık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Street, Tony, İslam Mantık Tarihi |
Ders Kaynakları | [2] Özlem, Doğan, Mantık, İstanbul 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |