Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’An Tilavet Tarzları | ILA 383 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur´an okuyuş tarzlarına uygun okuyabilme yeteneğinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda ve sanatsal niteliklerini ön plana çıkararak okumak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´an harflerini niteliksel özelliklerini de dikkate alarak telaffuz edebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden hadr tarzında okuyabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Tahkîk/tertîl, tedvîr ve hadr gibi Kur´an okuyuş tarzlarını kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Tecvid kurallarını gereği gibi uygulayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Neml 89-93., Kehf 1-12., Muminun 1-17. ayetlerin, İnşikak, Mutaffifin ve Müzzemmil Sûrelerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Ayetül Kürsi, Amenerresulu, Haşr Suresi son dört ayeti ve Nâs-Duha sûrelerini ezberden tertil tarzında uygulayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (15. cüz). Okuyuş tarzları. | |
2 | Neml Sûresinin 89-93. âyetlerinin ezberlenmesi. Harflerin mahreçleri. | |
3 | Yüzünden okuma (16. cüz).Harflerin sıfatları. | |
4 | Kehf Sûresinin 1-12. âyetlerinin ezberlenmesi. | |
5 | Yüzünden okuma (17. cüz). Nakil konusu. | |
6 | Müminûn Sûresinin 1-17. âyetlerinin ezberlenmesi. İmâle konusu. | |
7 | Yüzünden okuma (18. cüz). İşmam konusu. | |
8 | Tecvid tahlilleri. | |
9 | İnşikak Sûresinin ezberlenmesi. Teshil konusu. | |
10 | Mutaffifin Sûresinin ezberlenmesi.Yüzünden okuma (19. cüz). | |
11 | Müzzemmil Sûresinin ezberlenmesi. | |
12 | Ayetül Kürsî ve Amenerresulunun ezberlenmesi ve tahkik tarzında okunması. | |
13 | Haşr Sûresinin son dört ayetinin ezberlenmesi ve tahkik tarzında okunması. | |
14 | Kısa Sûrelerin tekrarı (Nâs-Duhâ). |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Dağdeviren, A. (2016): Kur’an Okuma Sanatı Tecvid. Sakarya: Beşiz Yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Dimyâtî, A. M. (2006): İthâfü Füdalâi´l-Beşer bi´l-Kırââti´l-Erbeate Aşer. Beyrut: Alemül-Kütüb. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
2. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |