Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitimi Politikaları ILA 459 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların başta Türkiye olmak üzere din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimini gerekçeli olarak açıklama yaterliliği kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Din eğitimi ve din eğitimi politika ilişkisi, insan hakları ve din eğitimi, uluslararası kuruluşler ve din eğitimi politikası ilişkisi, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din eğitmi uygulama alanlarının neler olduğunu bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkiyi analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
3 Din eğitimi politikalarına etki eden faktörleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Uluslararası alanda din eğitimi ve politika oluşma süreçlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav ,
5 Din eğitimi politikalarında değişimin nedenlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
6 Din eğitimi politaklarının eğitim program ve materyalleri üzerindeki etkiisini değerlendirir. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din eğitimi kavramı ve alanları
2 Din-devlet ilişkileri ve din eğitimi
3 İnsan hakları ve din eğitimi politikaları
4 Örgün din eğitimine politikanın etkisi
5 Yaygın din eğitimine politikanın etkisi
6 Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi
7 Uluslararsı ilişki ve kuruluşların din eğitimi politka ilişkisi
8 Avrupa konseyi raporları ve din eğitimi
9 AGİT Toledo raporu ve din eğitimi
10 İslam dünyasında medreseler ve din eğitimi politikaları
11 Hukuk ve din eğitimi politikaları: AİHM Türkiye ve Norveç din dersi kararları
12 İngiltere´de din eğitimi politika ilişkisi
13 Öğretim programları din eğitimi politikası ilişkisi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul.
Gözaydın, İ. (2009) Diyanet, Türkiye Cumhuriyetinde Dinin Tanzimi, İletişim Yayınları, İstanbul.
OSCE; (2007) Toledo Guiding Principles on Teaching About Religions and Beliefs in Public Schools, OSCE; Warsaw.
Souza, M (eds)(20006), İnternational Handbook of the Religious, Moral and Spiritual Dimensions in Education, Springer, Dorcrect.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6 X
7
8 X
9 X
10
11 X
12
13 X
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5