Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konulu Tefsir | ILA 394 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynakları incelemek |
Dersin İçeriği | Konulu Tefsire ait kavram, konu ve kaynaklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konulu Tefsir Usûlünün ve Tarihinin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Konulu Tefsirin mahiyeti ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Konulu Tefsirin manası, tanımı ve tarihini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Konulu Tefsirin isimleri ve bölümlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Konulu Tefsirin tarihî sürecini ve gelişim meselesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Konulu Tefsir sayesinde Kuranın her asra hitap ettiğini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tefsir ve Tevil kelimelerinin tanımı | |
2 | Konulu Tefsirin tanımı | |
3 | Konulu Tefsirini Tarihi | |
4 | Konulu Tefsirin Önemi | |
5 | Konulu Tefsirin Diğer Tefsir Çeşitleri ile Karşılaştırılması | |
6 | Bu Sahada Eser Yazanlar ve Eserleri | |
7 | Konulu Tefsirin Çeşitleri | |
8 | Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir | |
9 | Kuran Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları | |
10 | Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsir | |
11 | Sure Bütünlüğü İçerisindeki Konulu Tefsirin Araştırma Metotları | |
12 | Konulu Tefsir Uygulamaları | |
13 | Konulu Tefsir Uygulamaları | |
14 | Konulu Tefsir Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirci, Muhsin, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008. |
Ders Kaynakları | Abdulgafur Mahmud Mustafa Cafer, Kahire 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |