Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mukayeseli Batı ve İslam Felsefesi | ILA 466 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belli konular üzerinden İslam ve batı düşüncesi karşılaştırması yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam ve Batı düşüncesinin önemli şahsiyetlerinin belli konulara yaklaşımları karşılaştırma yapmak amacıyla incelenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yunan Felsefi Mirası | |
2 | Hıristiyan Düşüncesinin Doğuşu ve Gelişimi | |
3 | Augustinusun Tanrı Anlayışı | |
4 | Augustinusta Yaratılış ve Zaman | |
5 | Augustinusta İnsanın Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
6 | Gazalide Felsefe-Din İlişkisi | |
7 | Gazali ve Determinizm Problemi | |
8 | Gazali´de Yaratma ve Zaman | |
9 | İbn Rüşdde Tanrı ve Yaratma | |
10 | İbn Rüşdde İnsanın Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
11 | İbn Rüşdde Determinizm Problemi | |
12 | Aquinasta Felsefe-Din İlişkisi | |
13 | Bonaventurada Din Felsefe İlişkisi | |
14 | Latin İbn Rüşdcülerde Din Felsefe İlişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Akyol, O Faruk. Thomas Aquinas, Doktor Angelicus Hayatı, Eserleri ve Düşüncesi. İstanbul: Homer Kitabevi, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |