Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Felsefi Akımları | ILA 442 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz felsefe akımlarını ve temsilcilerini kavratmak |
Dersin İçeriği | Hümanizm, varoluşçuluk, darvinizm, meteryalizm |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Günümüz Filozoflarını tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hümaniter Bilimlerin Yükselişi: Herder, | |
2 | Schleiermacher, | |
3 | Dilthey ve Hermeneutik | |
4 | Hegel ve Tarihsel Diyalektik | |
5 | Tarihsel Materyalizm: Marks ve Engels | |
6 | Varoluşculuk: Kierkegaard | |
7 | Darwin | |
8 | Darwin | |
9 | Nietzche | |
10 | Sosyaliz ve Faşizm | |
11 | Freud ve Psikanaliz | |
12 | Sosyal Bilimlerin Yükselişi | |
13 | Auguste Comte | |
14 | Emile Durkheim; Max Weber |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Skirbekk, Gunnar, ve Nils Gilje. Antik Yunan´dan Modern Döneme Felsefe Tarihi. İstanbul: Üniversite Kitabevi, 2004 |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |