Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din ve İletişim | ILA 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dinin öğrenilmesi ve öğretilmesi süreçlerinde farklı iletişim etkinliklerinin rolünün, öneminin ve iletişim ilkelerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | İletişimin mahiyeti ve ilkeleri, iletişim şekilleri, din-iletişim ilişkisi, din konulu iletişimlerin özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimle ilgili kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | İletişim kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Farklı iletişim becerilerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Dini konulardaki iletişim özelliklerini ve sınırlıklarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
7 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve mahiyeti | |
2 | İletişim unsurları ve birbirleriyle ilişkisi | |
3 | İletişim-öğrenme ilişkisi | |
4 | İletişim ilkeleri | |
5 | Farklı iletişim becerileri | |
6 | Dinin öğretilmesi sorumluluğu | |
7 | İletişim-din ilişkisi | |
8 | Dini iletişim alanları | |
9 | Dini iletişimi engelleyen faktörler | |
10 | Okulda dini iletişim | |
11 | Toplumda dini iletişim | |
12 | Ailede dini iletişim | |
13 | Dini iletişimin sınırlıkları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |