Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zihin Engellilere Resim-İş Öğretimi | ZEE 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DAMLA ALTIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet FİDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bireyin yaratıcılığını, iş birliği becerisini, resimle ilgili becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, bu derste algılama, düşünme ve bedensel eylemlerinin de katıldığı süreç içerisinde kendisini ifade ederler. Yapılan çalışmalar öğrencilerin kendilerini ve çevreleriyle ilgili duygularını, düşüncelerini dışa vurmalarına ve yaşadıkları dünyayı algılama biçimlerini anlatmalarına hizmet eder. |
Dersin İçeriği | Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin özel gereksinimli çocuğa kazandırdıkları, özel eğitimde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatın işlevini ve eğitiminin özel gereksinimli çocuğa kazandırdıklarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Özel eğitimde sanat eğitiminin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Özel eğitimde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri ile kullanılan malzemeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Ders akışındaki görsel sanat aktivitelerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Tiyatro, konser, sergi ve müze ziyaretleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatın tanımı, işlevi ve sanat eğitimi tarihi | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Sanat eğitiminin özel gereksinimli çocuğa kazandırdıkları | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Özel eğitimde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri ile kullanılan malzemeler | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Ana ve ara renkler | internet kaynakları |
7 | Baskı-boya çalışmaları | internet kaynakları |
8 | Optik illüzyon çalışması | internet kaynakları |
9 | Grapon - el işi kağıdı çalışmaları | internet kaynakları |
10 | Sulu ve guaj boya çalışmaları | internet kaynakları |
11 | Pastel ve kuru boya çalışmaları | internet kaynakları |
12 | Kesme - yırtma - katlama çalışmaları | internet kaynakları |
13 | Kolaj ve artık materyal çalışmaları | internet kaynakları |
14 | Müze Ziyaretleri | internet kaynakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Artut, K. (2002). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara: PegemA Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |