Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zih. Engel İçin Öğretim Tekn. ve Mat. Tasarımı ZEE 404 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EDA DEMİRHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Özel eğitimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlayabilme,özel gereksinimli çocuklar için materyal seçimi, materyal geliştirme.
Dersin İçeriği Öğretim Teknolojisi ile İlgili Kavramlar; Çeşitli Öğretim Teknolojilerinin Özellikleri; Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı;engelliler için hazırlanan araç-gereçler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde teknoloji, ortam, materyal kavramlarını tanımlar. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Ortama göre materyal seçer ve geliştirir. Grup Çalışması, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Proje / Tasarım,
3 Ortama göre seçilen materyali kullanır. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması, Performans Görevi,
4 Amaca göre materyal seçer ve geliştirir. Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
5 Amaca göre seçilen materyali kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
6 Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirebilir. Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama ortamını tanıma Kaynakların ilgili bölümleri
2 Eğitim Uygulama okulundaki öğrencilerin kullandığı materyaller Kaynakların ilgili bölümleri
3 İlköğretim okullarındaki öğrencilerin kullandığı materyaller Kaynakların ilgili bölümleri
4 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Kaynakların ilgili bölümleri
5 Günlük planı yapılan derse uygun materyal seçimi Kaynakların ilgili bölümleri
6 Günlük planı yapılan derse uygun materyal yapımı Kaynakların ilgili bölümleri
7 Günlük planı yapılan derse uygun materyal yapımı Kaynakların ilgili bölümleri
8 Ara değerlendirme
9 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun materyal yapımı Kaynakların ilgili bölümleri
10 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun materyal yapımı Kaynakların ilgili bölümleri
11 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun yapılan materyalin gerekliliği Kaynakların ilgili bölümleri
12 Uygulama yaptığı okuldaki öğrencilerin seviyesine uygun yapılan materyalin yapım aşamaları Kaynakların ilgili bölümleri
13 Yapılan materyalin teslimi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1] İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
3. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 12 12
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5