Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Temel İlke ve Uygulamalar II | EBE 102 | 2 | 2 + 10 | 7 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. NASİBE YAĞMUR ZİYAİ, Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN, Arş.Gör. FATMA TANRIKULU, Arş.Gör. HANDENUR GÜNDOĞDU, Arş.Gör. FUNDA EROL, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. SERAP ÇETİNKAYA , Arş.Gör. AHMET SEVEN , Arş.Gör. ÖZGE KARAKAYA SUZAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel hasta bakım İle ilgili temel kavramları,ilke ve uygulamaları bilme ve hastaya uygulayabilme, birey,aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde ve klinik uygulamaların gerçekleştirilmesin için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders, ebelik mesleğinin tanımı ve tarihsel gelişimini, Türkiye´de ebelik hizmetlerinin sunumunu, ebelik temel ilke ve uygulamalarına ilişkin kavramların ve uygulamaların öğretilmesini takiben, hasta bakımının yürütülmesi, uygulamaları için gerekli olan teorik ve uygulama becerileri becerilerini ve bakımın sunumunda hemşirelik süreci basamaklarının kullanılmasını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ebelik uygulamalarının dayandığı ilke ve kuralları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Enteral ve parenteral ilaç uygulama aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Sağlıklı/hasta birey üzerinde temel hemşirelik becerilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Sistem fonksiyonları ile ebelik uygulamalarını ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Hemşirelik bakım uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
7 | Hemşirelik uygulamalarını uygun şekilde kaydeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebelik Süreci (Tanılama-Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme) | |
2 | Ebelik Süreci (Tanılama-Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme) | |
3 | İlaç uygulamaları (Güvenli ilaç uygulamaları, ilaç dozu hesaplama ve ilaç hazırlama) | |
4 | İlaç uygulamaları (Lokal-Oral ilaç uygulama) | |
5 | İlaç uygulamaları (Paranteral ilaç uygulama) | |
6 | İlaç uygulamaları (Paranteral ilaç uygulama devam, kan transfüzyonu) | |
7 | Yaşam Aktiviteleri Konuları Pekiştirilmesi (Solunum Aktivitesi) | |
8 | Yaşam Aktiviteleri Konuları Pekiştirilmesi (Beslenme Aktivitesi) | |
10 | Yaşam Aktiviteleri Konuları Pekiştirilmesi (Boşaltım Aktivitesi) | |
11 | Yaşam Aktiviteleri Konuları Pekiştirilmesi (Ölüm ve ölümü yaklaşan hastanın bakımı) | |
12 | Ağrı ve Ağrılı bireye yaklaşım konu pekiştirmesi | |
13 | Yaşam Modeli Doğrultusunda Ebelik Süreci Vaka Tartışması | |
14 | Yaşam Modeli Doğrultusunda Ebelik Süreci Vaka Tartışması |
Kaynaklar | |||
---|---|---|---|
Ders Notu | |||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 410 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 16,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |