Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğuma Hazırlık Eğitimi | EBE 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör. YASEMİN BAŞKAYA, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ,öğrencinin aktif ve doğal doğumun önemini kavraması, doğum eyleminde doğumu destekleyecek yöntemleri bilmesi ve postpartum dönemde anne ve bebek bakımına aktif katılımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Doğum Fizyolojisi, Doğuma Hazırlık Yöntemleri, Doğuma Müdahaleler, Doğum Sonrası Bakım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğuma hazırlık eğitiminin amacını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Doğumun fizyolojisi ve Doğuma Hazırlık Yöntemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Non-Farmakolojik yöntemlerle doğum ağrısını yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Emzirmenin önemini kavrar, yenidoğan ve lohusa bakımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğumun Fizyolojisi | Literatür taraması |
2 | Doğum Algısı ve Doğum Korkusu | Literatür taraması |
3 | Doğuma Hazırlığın Sosyal ve Toplumsal Etkileri | Literatür taraması |
4 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Dick Read Yöntemi, Lamaze Yöntemi) | Literatür taraması |
5 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Bradney Yöntemi, Aktif Doğum Yöntemi) | LLiteratür taraması |
6 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Hypnobirting, Psikodrama ) | Literatür taraması |
7 | İdeal Doğum Ortamı | Literatür taraması |
8 | Doğum Eyleminde Kullanılabilecek Pozisyonlar | Literatür taraması |
9 | Doğum ağrısının Yönetiminde Non-Farmakolojik Yöntemler | Literatür taraması |
10 | Doğuma Müdahaleler, Sezaryen Nedenleri | Literatür taraması |
11 | Anne-Bebek-Aile Etkileşimi ve Bağlanma | Literatür taraması |
12 | Emzirme Eğitimi | Literatür taraması |
13 | Bebek ve Lohusa Bakımı | Literatür taraması |
14 | Ödev Tartışması | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Bayram, G. O., & Şahin, N. H. (2010). Doğuma hazırlık eğitimi modelleri ve güncel yaklaşımlar. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD), 7(3), 36-42. 2. Okumuş, H., Mete, S., Yenal, K., Tokat, M. A., & Figen, P. S. (2009). Anne Babalar için Doğuma Hazırlık. Deomed Yayıncılık, İstanbul. 3. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2009 4. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Kadın ve Üreme Sağlığı Daire Başkanlığı, Gebe Bilgilendirme Sınıfı Eğitimci Kitabı, 2013, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |