Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı | EBE 403 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Etkili iletişim ve İnsan Davranışları derslerinin alınması gerekir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ruh sağlığını koruma ve geliştirme, psikiyatrik bozukluğu olan hastaların bakımı konusunda bilgi ve beceri kazandırma. |
Dersin İçeriği | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları ile ilgili temel kavramlar, psikiyatrik sorunu olan hastanın tedavi ve bakımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ve bozukluklarına ilişkin tarihsel gelişim sürecini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Ruh sağlığı ve bozukluklarına ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Toplum ruh sağlığı yönünden risk taşıyan grupları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Ruhsal bozukluğu olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Özel psikiyatri alanları ile ilgili bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Psikiyatride yasal konular ve etik sorunları tanır ve ebelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
8 | Ruh sağlığı ve bozukluklarına yönelik teorik ve klinik uygulamalarda sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh Sağlığına giriş ve psikiyatrideki temel kavramlar, | |
2 | Psikiyatrik hastalıkların belirtileri, normal ve normal dışı davranışlar | |
3 | Şizofreni , diğer psikotik bozukluklar ve bakım | |
4 | Şizofreni , diğer psikotik bozukluklar ve bakım | |
5 | Duygulanım bozuklukları ve bakım | |
6 | Duygulanım bozuklukları ve bakım | |
7 | Anksiyete,diğer nevrotik bozukluklar ve bakım | |
8 | Anksiyete,diğer nevrotik bozukluklar ve bakım | |
9 | Kişilik bozuklukları ve bakım | |
10 | Kişilik bozuklukları ve bakım | |
11 | Çocukluk dönemi ruhsal bozuklukları | |
12 | Psikiyatrik bozukluklarda tedaviler (İlaç tedavileri, somatik tedaviler,psikoterapiler | |
13 | Cinsel bozukluklar ve bakım | |
14 | Gebelik döneminde görülen ruhsal bozukluklar ve bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları- yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları |
O Öztürk, “Ruh Sağlığı ve Bozuklukları” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |