Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça I (Tr) | ODC 513 | 0 | 12 + 0 | 12 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere Farsça giriş bilgileri vermeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Cümle yapısı Bileşik Fiiller Edilgen fiiller Sıfat türleri Zarf türleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farsça harfleri ve kelimeleri tanıyıp kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Farsça harfleri ve kelimeleri tanıyıp kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Farsça cümle kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Farsça cümle kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Farsça okuyup yazabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Farsça okuyup yazabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farsça cümleler | |
2 | Zamir türleri I | |
3 | Zamir türleri II | |
4 | Sayı türleri I | |
5 | Sayı türleri II | |
6 | Sıfat türleri I | |
7 | Sıfat türleri II | |
8 | Zarf türleri I | |
9 | Zarf türleri II | |
10 | Edilgen fiil | |
11 | Fiil kipleri | |
12 | Bileşik fiiller | |
13 | Fiilin zaman türleri | |
14 | Cümle türleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara: Murat Kitabevi, 2001. Semine Bağçeban (Pirnezer), Farsi beraye ğeyre Farsi Zebanan, İran: Vezaret-e Ferheng ve Honer, 1350 (Ankara: Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Basımevi, 1985). Ahmet Ateş- Abdülvehap Terzi, Frasça Grameri, İstanbul: Tercüman, 1982. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
2. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |