Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 020 | 9 | 20 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | IELTS sınavının tüm bileşenlerinden (Overall Score) 5.0 alabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geniş Zaman / Bilgi Edinme Yapıları | Speakout Ders Kitabı |
2 | Geniş Zaman / Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması / Tavsiye isteme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
3 | Geçmiş Zaman / Diyaloğu sürdürme soruları | Speakout Ders Kitabı |
4 | can (-ebilmek) ve have to (zorunluluk) / a-an-the / Özür dileme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
5 | Be going to (gelecek zaman ) / will-might-won't / Öneride bulunma yapıları / should-shouldn't / Zarflar / Yardım teklif etme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
6 | Present perfect / Present perfect-Past simple karşılaştırması | Speakout Ders Kitabı |
7 | Şimdiki Zaman / Be going to gelecek zaman / Yardımcı fiilsiz sorular / Telefon görüşmesi yapma | Speakout Ders Kitabı |
8 | Past Simple ve Past Continuous karşılaştırması/ Fiil kalıpları / Yol tarifi sora ve cevaplama / may / might / will / Doktora görünmek | Speakout Ders Kitabı |
9 | Used to (geçmişteki alışkanlıklar) / Amaç-sebep-sonuç kalıpları / Bilgi edinme / Relative clauses (who,which,that) / Miktar ifadeleri toomuch-many-enough-very / Alışveriş yapma | Speakout Ders Kitabı |
10 | "Like" farklı kullanımları / Geniş-geçmiş zamanda edilgen çatı / Şikayette bulunma yapıları | Speakout Ders Kitabı |
11 | Şart Kipi (If /when), Aktarmalı cümleler, Rica ve teklif | Speakout Ders Kitabı |
12 | Question tags / Present perfect simple- Present perfect continuous karşılaştırması | Speakout Ders Kitabı |
13 | Future perfect ve Future continuous / İkna etme | Speakout Ders Kitabı |
14 | Geçmiş zamanda çıkarım yapıları (Past modals of deduction) / Bir olay bildirme / Participle yapıları | Speakout Ders Kitabı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
Ders Kaynakları | Ders Notları, Çalışma Kağıtları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|