Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri II TEF 403 7 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki ve teknik alanlarda öğrenme ve öğretme metotlarını açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Mesleki ve teknik eğitim-öğretim teknolojilerini kullanır Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
3 Mesleki ve teknik konularla ilgili yapılmış çalışmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Sunum ilkelerini göz önüne alarak sunu hazırlayabilir, hazırlanan sunumları sunar Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
5 Çeşitli soru hazırlama tekniklerini kullanır Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Gerekli ders materyali planlar, hazırlar ve herhangi bir konu ile birlikte uygular Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Portfolyo,
7 Ders planı, Ünite planı, Proje ünite planı, Blok zamanlı ünite planlarını açık bir şekilde belirtir Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Öğretim Yöntemleri-II İle İlgili Genel Bilgiler (Giriş)
2 Fen Bilimler Öğretim Teknolojisi
3 Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Biyoloji
4 Sosyal Bilimler Öğretim Teknolojisi
5 Eğitim Programlarında Bir Öğretim disiplini Olarak Coğrafya
6 Yabancı Dil Öğretim Teknolojisi (Genel Bilgiler ve Çeşitli Öğretim Parametreleri)
7 Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Genel bilgiler)
8 Okulöncesi Eğitimde Öğretim Teknolojisi (Çeşitli öğretim parametreleri)
9 VİZE YOKLAMASI
10 Mesleki ve Teknik Eğitim-Öğretim Teknolojileri
11 Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -I
12 Özel Öğretim Teknolojiler Uygulama -II
13 Bilgisayar ve İnternet destekli Öğretim Teknolojisi (Teori-uygulama)
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr. Cevat ALKAN, “Özel Öğretim Yöntemleri”, 3. Baskı 2005
Ders Kaynakları İnternetteki çeşitli eğitim siteleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak.
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek.
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 15
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3