Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektromanyetik Teori ELE 305 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Elektromanyetik alan teorisinin temelllerinin öğretilmesi, elektrostatik alanların öğretilmesi; magnetostatik alanların öğretilmesi

Dersin İçeriği

Vektör analizi, statik elektrik alanları, elektriksel potansiyel, elektrostatik enerji, elektrostatik sınır şartları, manyetostatik alanlar, manyetik devreler, manyetik enerji, manyetostatik sınır şartları, Maxwell denklemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yük kavramını anlam Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Yüklerin oluşturduğu elektrik alanı ve elektriksel kuvveti anlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Elektriksel kuvvetlerden oluşan işi kavramaktır Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Vektör analizi ve koordinat sistemleri
2 Diferansiyel operatörler, gradyan, diverjans ve rotasyonel, Gauss ve Stokes teoremleri
3 Statik elektrik alanlara giriş, Coulomb yasası
4 Elektostatik alan
5 Elektrostatik potansiyel ve iş
6 Gauss yasası , Poisson denklemi
7 Polarizasyon, dielektrikler ve iletkenler, elektrostatik sınır şartları
8 Kapasite, elektrostatik enerji
9 ARASINAV
10 Statik manyetik alan, manyetik kuvvet, Biot-Savart yasası
11 Amper yasası
12 Endüktans ; Faraday yasası
13 Manyetik devreler
14 Maxwell denklemlerinin uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

1. David J. Griffiths, Elektromanyetik teori, Arte-Güven, İstanbul .
2. F.T.Ulaby, E. Michielssen, U. Ravaioli, Fundamentals of appied Electromagnetics

3. S. Şeker, O. Çerezci, Elektromanyetik alanlar ve mühendislik uygulamaları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 85
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 5
2. Ödev 1
3. Ödev 3
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 3 4 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 50
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2
Dersin AKTS Kredisi 2