Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılıkta Görsel Kültür ve Görsel Dil ILB 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü ÖZLEM OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Reklamlarda kullanlan görsellerin üretim ve tüketim süreçlerini anlamak

Dersin İçeriği

Bu ders, görüntü ve reklam ilişkisini tarihsel ve ilişkisel boyutlarıyla ele alır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel kültüre tarihsel bir bakış kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Reklam görsellerini çözümlemeyi öğrenir Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Kişisel projesi ile reklam ve görüntü ilişkisini tartışır. Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görsel Kültüre Tarihsel Bir Bakış
2 Kitle İletişim Araçları ve Reklam
3 Yeni Medya ve Reklam
4 Yöndeşmiş Teknolojiler ve Reklam
5 Göstergenin Ekonomi Politiği
6 Görüntüyü Tüketmek
7 Reklamın İdeolojisi
8 Proje Tasarımı ve Sunumları
9 Proje Tasarımı ve Sunumları
10 Proje Tasarımı ve Sunumları
11 Reklam Çözümlemeleri
12 Reklam Çözümlemeleri
13 Reklam ve Etik
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Heyer, P., Crowley, D. (2010) İletişim Tarihi, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Burke, P.,Briggs, A.(2011), Medyanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları.
Hegarty, John (2014) Reklam, İstanbul: Mediacat.
Ürper, Osman (2012). Reklam Fotoğrafçılığı, İstanbul: Say.
Batı, Uğur (2010). Reklamın Dili, İstanbul: Alfa.
Simmel, G. (2010) Modern Kültürde Çatışma. İstanbul: İletişim.
Messaris, P. (1996) Visual Persuation: The Role of Images in Advertising, California: Sage.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Sözlü Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6