Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ, Arş.Gör.Dr. KADRİYE İZGİ ŞAHPAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelişimi, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi teşebbüsleri ve borçlanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Vergi tekniğini açıklar | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav , |
7 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav , |
8 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
10 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu ekonomisi (nedenleri, fonksiyonları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
2 | Kamu ekonomisi (kamu ekn.tarf.üretilen mal ve hizmetler, ve Türkiyede kamu kesimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
3 | Kamu harcamaları (tanımı ,kapsamı, sınıflandırılası) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
4 | Kamu harcamaları (sınırları,etkileri,gelişimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
5 | Kamu gelirleri (tanımı,amaçları, çeşitleri, vergilemeye ilişkin temel kavramlar) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
6 | Kamu gelirleri (vergi tekniği, ilkeleri, vergi yükü, vergi yansıması, vergilerin tasnifi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
7 | ARASINAV | |
8 | Kamu bütçesi (bütçe kavramı,fonksiyonları, özellikleri, bütçe ilkeleri, bütçe teorileri ve bütçe sistemleri) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
9 | Türk bütçe sistemi | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
10 | Devlet borçları (sınıflandırılması, çeşitleri, dış ve iç borcun kaynakları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
11 | Devlet borçları (ekonomik etkileri ve borç yönetimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
12 | Maliye politikası (konusu, kapsamı,amaçları ve araçları, yöntemleri, mal.pol.hakkındaki görüşler) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
13 | Maliye politikası (ekonomik istikrarsızlığa karşı, iktisadi kalkınmaya ve gelir dağılımında adaletin sağlanmasına yönelik maliye politikaları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
14 | Genel değerlendirme | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Ders Kaynakları | EKER, Aytaç (2007), Kamu Maliyesi, Birleşik Matbaacılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |