Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Politikası SBK 310 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin BAŞCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre sorunlarını iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki boyutları ile ele almak.

Dersin İçeriği

Bu derste, çevre sorunları iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki açılardan ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ile ilgili kavramları ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Sanayi öncesi dönem, sanayi dönemi ve sanayi sonrası dönemde insan-doğa-teknoloji ilişkilerini karşılaştırmalı olarak ele alır, analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Çevre ve Ekolojik sorunlar arasındaki düşünsel farklılıkları kavrar ve bunların çözümüne yönelik stratejiler hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Çevre sorunları ile ilgili uluslar arası bilinçlenme ve faaliyetleri karşılaştırmalı olarak ele alır ve ortaya çıkan değişimleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 BM ve AB düzlemlerinde çevre ile ilgili uluslar arası faaliyetleri değerlendirir, öne çıkan eğilimleri belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Su politikaları ve forumları hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye’de çevrenin kurumsal ve yasal örgütlenmesini ve bu arada ÇED sürecini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu
3 Temel Kirlilikler
4 Doğal Alanların Korunması
5 Kültürel Varlıkların Korunması
6 Çevre Politikaları
7 Vize
8 Çevreye İlişkin Örgütlenme
9 Çevrenin Uluslararası Boyutu
10 Çevreci Akımlar
11 Çevresel Etki Değerlendirmesi
12 Çevre Hukuku 1
13 Çevre Hukuku 2
14 Çevre Etiği
Kaynaklar
Ders Notu

Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 23 23
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5