Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İdari Yargı SBK 304 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. İlknur Rabia SIRAKAYA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin temel amacı ülkemizde idari yargıda yer alan yargı kuruluşlarını tanıyarak idari yargıda açılacak dava türlerini öğrenmek ve bu davaları çeşitli açılardan incelemektir.
Dersin İçeriği Yargı denetimine uygulanan başlıca sistemler, idari yargı kuruluşları, idari yargının görev alanı, iptal davası, tam yargı davası, idari yargılama yöntemi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye’deki idari yargı kuruluşlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 İptal davasını genel ilkeler, ön koşullar ve iptal nedenleri açısından değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Tam yargı davasını, ilkeler, ön koşullar ve sorumluluk nedenleri açısından değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 İdari yargılama yöntemi ile ilgili ilkeleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 İdari yargıda görev ve yetki, dava açma süresi, dava açmanın sonuçları ve davanın karar bağlanmasında uygulanacak yöntemleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yargı Denetimine Uygulanan Başlıca Sistemler, Türkiye’de İdari Yargının Gelişimi ve Özellikleri A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
2 İdari Yargı Kuruluşları: Danıştay, İdare ve Vergi Mahkemeleri, Bölge İdare Mahkemeleri, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
3 İdari Yargının Görev Alanı A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
4 Uyuşmazlık Mahkemesi A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
5 İptal Davası: Genel ilkeler, ön koşullar A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
6 İptal Davası: İptal nedenleri A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
7 İptal Davası: İptal davasının sonuçları A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
8 ARA SINAV A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
9 Tam Yargı Davası: İlkeler ve ön koşullar A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
10 Tam Yargı Davası: Tam yargı davasında sorumluluk nedenleri, tam yargı davasının sonuçları A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
11 İdari Yargılama Yöntemi: İdari yargılama yöntemi ile ilgili ilkeler, idari yargıda görev ve yetki A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
12 İdari Yargılama Yöntemi: İdari davada taraflar, dava açma süresi A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
13 İdari Yargılama Yöntemi: Dava açmanın sonuçları, davaların karara bağlanması A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
14 İdari Yargılama Yöntemi: Yasa yolları A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Zehra Odyakmaz, Ümit Kaymak ve İsmail Ercan, İdar Yargı (THEMİS), On iki levha Yayınları, İstanbul
- A. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Fitabevi, Ankara, 2010.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 5