Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentleşme Politikaları | SBK 307 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetiminin önemli bir bölümünü oluşturan kentleşme politikalarının teorik arka planını ve dayandığı değerleri ele almak ve bu çerçevede ülkemizdeki kentleşme sorunlarını, gecekondulaşmayı, kentleşmenin tarihsel gelişimini, şehir ve bölge planlamanın ilke ve kurallarını, kısaca kentleşmenin sorunlu yanlarıyla çözüm önerilerini tüm yönleriyle incelemektir. |
Dersin İçeriği | Şehirciliğin gelenel ilke ve kavramları. Şehirleşme teorileri, kent ve bölge planlaması, konut politikası, kent yönetimi ve politikası, göç, gecekondu ve şehirlileşme olayı, şehircilik ve yerel yönetimler, Türkiye´de şehirleşme politakaları ve sonuçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye´de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kent planlamasının kuramlarını, sürecini, yasal dayanaklarını öğrenme ve bunları bölge planlarıyla birlikte anlamlandırıp değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Konut sorunun temel özellikleri, bu sorunun çözümü için geliştirilen konut politikalarının sorunun çözümü bağlamındaki etkinliğini analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Arsa sorununun temel özellikleri, bu sorunun çözümü için geliştirilen politikaların sorunun çözümü bağlamındaki etkinliğini analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Gecekondu sorununun Türkiye´deki durumunu değerlendirir, ilgili çözüm önerilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye´de kent tarihi | |
2 | Kent ve kentleşme kavramları | |
3 | Türkiye´de kentleşme | |
4 | Şehirleşme teorileri | |
5 | Şehir planlama, imar planı | |
6 | Bölge gelişmesi için planlama | |
7 | Kent güvenliği | |
8 | Konut politikası | |
9 | Ara sınav | |
10 | Gecekondu sorunu | |
11 | Kıyı yönetimi ve politikası | |
12 | Kent yönetimi | |
13 | Metropoliten yönetim | |
14 | Doğal yıkım olayları ve Türkiye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, Ruşen, Kentleşme Politikası, İmge Yay. Ankara, 2012. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | ||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |